אימו של ברק שנהרג כשרכב על אופניים בכיפור: "תזכירו לילדים שלכם מה קרה לבן שלי"

צופית חורי, אימו של ברק שנהרג ביום הכיפורים אשתקד, סיפרה בתוכנית "העולם הבוקר" על התערוכה עם יצירותיו, מפעל ההנצחה לזכרו - והמסר להורים

זמן צפייה: 08:53

צופית חורי, אימו של ברק בן ה-12 שנהרג ביום הכיפורים שעבר לאחר שנדרס ע"י נהג שיכור בעת שרכב על אופניים, סיפרה בתוכנית "העולם הבוקר" על השנה בלעדיו, מפעל ההנצחה לזכרו - והמסר להורים רגע לפני כיפור: "תבררו לאן הילדים שלכם נוסעים, ולפני שהם יוצאים תזכירו להם מה קרה לבן שלי".

כזכור, בערב יום הכיפורים לפני שנה יצא ברק מביתו שברמת גן ורכב על אופניו לכיוון פתח תקווה, כדי לבקר את חברו הטוב. בדרכו הוא נפגע באורח אנוש מרכב בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל. תחילה פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אז הועבר לבית החולים שניידר לילדים, ושם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים
ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים | צילום: באדיבות המשפחה

ברק, היה ילד הסנדוויץ' בין רועי לענבר, הוא היה תלמיד מצטיין, אבל גם אחרי שעות הלימודים, הוא לא היה נח לרגע והיה לו עולם מלא ועשיר. הוא שחה בנבחרת השחייה, ניגן ושר בלהקה, ובעיקר מה שאהב במיוחד הוא לצייר על קנבס.

צופית סיפרה על ההנצחה לבנה, ועל התערוכה שמורכבת מיצירותיו: "כשהגיע יום השנה, החלטנו לעשות אזכרה בבית הספר כדי שהתלמידים יידעו מהי אזכרה ויתחברו לסיטואציה. רצינו להביא את הציורים שהוא צייר ולעשות תערוכה". עוד הוסיפה כי "בשנה האחרונה המון אנשים מכל הארץ וגם מהאקדמיה קיבלו השראה מפועלו ומניצול הזמן שלו והיו כמה אירועים להנצחתו, כולל שני האקתונים".