להפריד ביניהם או לתת להם להמשיך? כך נתנהל בריבים בין אחים

כל הורה עם יותר מילד אחד מכיר את הריבים בין האחים שמגיעים בלי שום התראה, והאינסטינקט הראשוני הוא להתערב, אבל זה לא בהכרח המעשה הנכון. חשוב שתכירו: זה מה שקורה לילדים כשאנחנו מתערבים ביניהם

אחים רבים

הרגע הזה שהוא חוטף לה צעצוע כי היא אמרה לו משהו לא במקום או היא נותנת לו מכה בלי לחשוב פעמיים כי הוא נכנס לה לחדר, ואז מתפתח ביניהם ריב שכולל צעקות ומכות והאינסטינקט הראשוני שלנו הוא פשוט להתערב, להפריד ולסיים עם הסאגה הזו כבר - עד הפעם הבאה.

אבל מה באמת קורה כשאנחנו מפרידים ביניהם? קבלו 3 דברים שמשפיעים על אופן ההתערבות שלנו שיגרמו לנו לחשוב פעמיים לפני שנעשה זאת.

איך הם יסתדרו בלעדיכם?

כשאתם רצים להתערב במקום לתת להם לפתור את הבעיות שלהם בכוחות עצמם אתם מונעים מהם למצוא את האפיק להסתדר ביניהם ולייצר מערכת יחסים, כי חלק חשוב מבניית מערכת יחסים היא באמצעות התמודדות ברגעים מאתגרים, וכשאתם מתערבים אתם מונעים מהם את אחד החלקים החשובים בבניית הקשר שלהם שנבנית בדיוק באותם רגעים. ובסוף מה אנחנו רוצים אם לא לגדל ילדים שיהיו ערבים וטובים אחד לשני?

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אחים רבים
לריב זה חלק ממערכת היחסים | צילום: Shutterstock

איך הם ילמדו להסתדר עם הסביבה?

האימון הראשון של ילד שיש לו אחים בהתמודדות מול מישהו אחר, שהוא בערך באותו גודל וסטטוס, הוא מול אחיו או אחותו, וכשאנחנו מתערבים אנחנו מלמדים אותם שיש מי שיכנס לתוך הסיטואציה שקשה ויסדר את העניינים.

אבל אם ניתן להם להתמודד, נהיה בצד להפריד בצורה ניטרלית רק אם זה מסלים לרמה שהם עלולים לפגוע אחד בשני, נגלה ילדים שלומדים מתוך המחלוקת לפתור בעיות - כישור שישמש אותם בחוץ לטווח הרחוק מול אנשים אחרים כשיצטרכו להתמודד מולם.

בחירת צד

להתערב כמעט תמיד גורר איתו בחירת צד שמביאה לנזיפה באח ש"לא בסדר" מול האח "הנפגע", ואז לא רק שאתם מרחיקים בין האחים כי האח "הלא בסדר" יוצא מתוסכל ומאשים את אחיו בנזיפה שקיבל אבל גם מחזק את האח "הנפגע" כי הוא קיבל את התמיכה שלכם ונעזר בכם - הדרך הקלה והנוחה שיעדיף להשתמש בה תמיד, וזאת במקום להתמודד כי בסוף הוא יוצא נשכר.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך