"כל אחד הוא אור קטן": כך תוכלו לעזור לילדיכם למצוא את נקודות האור

אחד הדברים החשובים ביותר שמתעצבים בגיל הילדות הוא ההערכה העצמית שלהם. במיוחד לחג החנוכה, קבלו 4 טיפים שיעזרו לכם להראות להם כמה נקודות אור יש בהם וכמה חשוב למצוא אותן

כל אחד הוא אור קטן
כל אחד הוא אור קטן | צילום: shutterstock

אור הוא סמל לדבר מה טוב, חיובי. הוא מסמל תקווה, הארה, הוא מקור של אנרגיה. חג החנוכה הוא הזדמנות נהדרת למצוא את נקודות האור אצל הילדים שלנו וכך להעצים אותם ביחס לעצמם וביחס לאחרים.

אחד הדברים החשובים ביותר שמתעצבים בגיל הילדות הוא ההערכה העצמית של הילדים. הם לומדים לאהוב את עצמם ואת מי שהם, לחפש ולמצוא את נקודות החוזק שלהם ואת מה שהם טובים בו ועל ידי כך גם לקדם את עצמם וגם להיות חלק מקבוצה. לילדים עצמם לא תמיד קל למצוא את נקודות האור שבהם - בין אם הם לא מאמינים בעצמם ובין אם הם מרגישים שזה יראה על ביטחון יתר. ולכן, אנחנו צריכים להראות ולהסביר כמה נקודות אור יש בהם וכמה חשוב למצוא אותן ולתת להן להמשיך להאיר!

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

עזרו לילדכם למצוא את נקודות האור
עזרו לילדכם למצוא את נקודות האור | צילום: shutterstock

כך תוכלו לעזור לילדים שלכם למצוא את נקודות האור שלהם:

1. התחילו בלשאול אותם מה הן נקודות האור שיש בהם לדעתם. מה יש בהם שהם חושבים שהוא טוב? רגשות, מחשבות, מעשים, תכונות - כל דבר שהם רואים בעצמם כדבר טוב.

2. אמרו להם מה הן נקודות האור שיש בהם לדעתכם - החיוך, הסבלנות שלהם, הדרך שבה הם עוזרים לאח הקטן, השיער, כישרון הכתיבה או הציור שלהם וכל מה שעולה על דעתכם. תדאגו שזה יהיה מורכב מתכונות, מעשים, מראה חיצוני וגם התנהגות.

3. הכינו איתם ציור של דבר המסמל אור - פנס, שמש, נר חנוכה או חנוכיה - ורשמו בתוכו או מסביבו את נקודות האור שהם בוחרים. תלו את הציור במקום בולט שיוכלו תמיד לזכור את הנקודות האלה ולהסתכל בהן כשהם צריכים חיזוק חיובי.

4. מצאו ביחד איתם נקודות אור באחים שלהם, בחברים שלהם, וזאת בכדי ללמד אותם שבכל אחד ואחת יש נקודות אור וצריך להעריך אותן ולהאיר אותן בכדי שיאירו חזרה אליהם ועליהם.

גם אנחנו כהורים אוהבים שמחמיאים לנו או שמדגישים בפנינו דבר מה שטוב בנו. וגם לנו כהורים קשה לעיתים למצוא את נקודות האור בעצמנו אבל זה חשוב לא פחות. בזמן שהם מוצאים את נקודות האור שבהם- חשבו אתם על נקודות האור שבכם!

הכותבת היא מאמנת להתפתחות וקידום אישי לאימהות ונוער