זה מתחיל הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים: 5 טיפים שיחזקו דימוי גוף אצל ילדיכם

ההתעסקות במראה החיצוני ובדימוי גוף מתחילה עוד בגן ולא רק בגיל ההתבגרות, וזה המקום שלנו ההורים להתערב ולדאוג שהעיסוק בתחום יהיה חיובי. כך תעשו זאת בצורה נכונה

דימוי גוף מתחיל הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים
דימוי גוף מתחיל הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים | צילום: shutterstock

הרבה הורים בטוחים ש''דימוי גוף'' עוסק אך ורק במשקל ורלוונטי רק לגיל ההתבגרות, אך למעשה דימוי גוף הוא התעסקות במראה החיצוני ממשקל וגובה ועד צורת השיער והאף. מכיוון שילדים וילדות חשופים לרשתות החברתיות, לסרטונים ולתוכניות טלוויזיה כבר מגיל מאוד צעיר, ההתעסקות במראה החיצוני ובדימוי גוף מתחילה עוד בגן, וזה הזמן והמקום של ההורים להתערב ולדאוג לדימוי גוף חיובי.

איך תחזקו דימוי גוף חיובי אצל הילדים שלכם?

1. כמו כל דבר בהורות הדבר הראשון והעיקרי הוא דוגמא אישית. גם אם אתם בטוחים שהילדים לא רואים או לא מקשיבים - הם שם כל הזמן צופים בכם ומחקים אתכם. השתדלו לדבר בצורה חיובית על הנראות שלכם, לא לדבר על דיאטות ועל דברים שאתם פחות אוהבים לידם ולהעביר את המסר שגם אם יש משהו ספציפי שאתם פחות אוהבים אצלכם - כמכלול אתם מאוד מרוצים ממה שיש.

2. קודם כל הבריאות - ההתעסקות במשקל, בגובה ובהתפתחות צריכה להיות רק סביב הבריאות - אם הילד מתפתח בצורה בריאה ובהתאם לבני גילו ולעצמו. גם אם הילדה בטוחה שהיא מלאה מדי או הילד מתבאס שהוא נמוך משאר הילדים - צריך להדגיש בפניהם שכל עוד ההתפתחות בריאה ותקינה זה מה שחשוב.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

דימוי גוף חיובי מתחיל בהורים
דימוי גוף חיובי מתחיל בהורים | צילום: shutterstock

3. להחמיא בצורה נכונה ונבונה. נכון שעבורכם הם הכי יפים בעולם וכל אחד ואחת מהם הם נסיך ונסיכה, אבל לפני שאתם מחמיאים להם ודאו שאתם מחמיאים להם באופן מתאים ובמידה הנכונה. השתדלו להימנע ממחמאות שלא מקדמות או משוות אותם לאחרים כמו: "הכי יפה בעולם" או "השמלה שלך יפה" והתמקדו ב"רואים שאת מרגישה בנוח בשמלה והיא מחמיאה לך" או "כמה חתיך אתה נראה עם התסרוקת הזו רואים את העיניים היפות שלך".

4. ודאו שהם עוקבים אחר הדמויות הנכונות - כולנו חולמים בסתר להידמות לדמויות שנשקפות אלינו מהמסך, אבל לרוב לא מדובר בחלום ריאלי. ודאו שהילדים שלכם עוקבים אחר דמויות שמחזקות אותם, אפילו כאלה שדומות להם מבחינת נראות חיצונית כך שיוכלו להתחבר, להבין שיש עוד אנשים שנראים כמוהם ומצליחים. עזרו להם לשאוף להיות כמו דמויות מחזקות ומקדמות ולא רק מבחינת נראות חיצונית.

5. היו ערניים! המטרה היא לסייע לכל ילד וילדה לקבל את הגוף שלהם עם כל המעלות והמגרעות ולאהוב את עצמם גם אם הם לא מושלמים. שימו לב אם מתעסקים כבר בגיל צעיר מאוד במראה שלהם ובגוף שלהם והיו ערניים לשינויים בהתנהגות בעקבות כך.

הכותבת היא מעצבת שמלות לבנות מצווה ומקדמת דימוי גוף חיובי