לא רק כריך: כך נגרום לילד שלנו לאכול גם ירקות בארוחת עשר

אנחנו חותכים להם ירקות בקופסת האוכל, אבל הם חוזרים עם כל מה ששמנו ומתייחסים רק לכריך. מה עושים כדי שהם יאכלו ירקות? קבלו חמישה רעיונות שיגדילו את הסיכוי שהמשאלה שלכם תתגשם

קופסאת אוכל
ככה נגרום לילד לאכול ירקות בארוחת עשר | צילום: Shutterstock

אנחנו שולחים את הילד שלנו עם קופסת אוכל, ממלאים אותה בכריך אבל גם בירקות, בציפייה שהתא של הירקות לא יחזור מלא. אז איך נגרום לילד שלנו לרצות לאכול את הירקות לא פחות מהלחם? קבלו כמה רעיונות יצירתיים.

השקיעו בחיתוך

ילדים הם לא שונים מאיתנו המבוגרים, לפני הכול הם אוכלים עם העיניים. אם תשקיעו בחיתוך, תעשו צורות ותגרמו להם להיראות אטרקטיביים, כבר עשיתם חלק חשוב בדרך לאכילה שלהם.

שיהיה צבעוני

אל תחתכו רק ירק אחד, תשתמשו ב-4-3 ירקות בצבעים שונים, שמעבר לחיתוך היפה יראה גם צבעוני ואטרקטיבי.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ירקות חתוכים
תחתכו ירקות בצורות | צילום: Shutterstock

מטבלים

אפשר להקדיש תא אחד למטבל שלא יהיה נוזלי מדי. לדוגמא: חומוס, טחינה גולמית או סלט אבוקדו, ולשים לצד הירקות, שגם העיסוק עם האוכל ו"ניגוב" הירקות יהפוך את המנה לטעימה יותר וגם תהיה תוספת בריאה בצד.

היצמדו להעדפות של הילד

כל ילד מתחבר יותר לירקות מסוימים לעומת אחרים, היצמדו למה שהוא אוהב כדי להגדיל את הסיכוי שיאכל אותם ואל תשימו פלפלים לילד שבכלל אוהב עגבניות.

ירקות בייבי

אם מלאכת החיתוך גוזלת מכם זמן שאין לכם בבוקר, תשתמשו בירקות בייבי, הם נראים טוב וסידור של מגוון ירקות בייבי בקופסת האוכל עושה חשק לאכול. בנוסף, הגודל שלהם נגיש לילדים.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך