כל היום שלך מוקדש לילדים? 4 טיפים שיעזרו לך למצוא זמן לעצמך

בעידן של היום אימהות רגילות לג'נגל בין כל הדברים 24/7 ולהוכיח לעולם שהן יכולות. אבל בין כל המשימות, כל אימא צריכה לדאוג גם לעצמה. אז איך עושים את זה בפועל? ארבעה טיפים שכדאי לכן להכיר

ברגע שאת הופכת להיות אימא, נדמה שאין לך זמן לעצמך. מאותו רגע שקיבלת את התואר הנכסף נלקחו ממך שעות הפנאי והזמן האישי שלך ונדמה שכל רגע שאינך ישנה (אם את ישנה) את עוסקת במשהו שקשור לבית, למשפחה, לאחד הילדים.

אימהות בעידן של היום רגילות לג'נגל בין כל הדברים 24/7 ולהוכיח לעולם שהן יכולות. יכולות לגדל משפחה, לדאוג לבית, לפתח קריירה ולשמור על מערכות יחסים. אבל לא רק שזה לא קל, זה אפילו קשה עד לפעמים בלתי אפשרי ושוחק. לכן אימהות רבות מוצאות את עצמן עייפות, מרוקנות, עמוסות ולא רגועות ומחפשות מהיכן לשאוב כוחות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

כאשר את לא פנויה לעצמך - זה משפיע על כל הבית, כי כשאת במיטבך - כל הבית במיטבו. אבל לדאוג לעצמך? איך תעשי זאת מבלי שרגשות האשם יציפו אותך? מבלי להפסיק את המרדף הבלתי פוסק אחרי הזמן שנדמה שהוא בורח לך מבין האצבעות? אימא צריכה לדאוג לעצמה לפני שהיא דואגת לאחרים - בדיוק כמו שבטיסה מסבירים שבשעת חירום שמים קודם כל את מסכת החמצן עליכם ורק אז על הילד, כך גם בחיים.

את חייבת למצוא זמן לעצמך
את חייבת למצוא זמן לעצמך | צילום: shutterstock

אז איך את עושה את זה בפועל? קבלי ארבעה טיפים יישומיים:

1. קבעי לך יום ושעה קבועים ביומן שהם זמן שלך. שעה או יותר בהם מישהו אחר דואג לילדים ולמשימות ואת דואגת לעצמך. תכניסי אותה ליומן, אחרת תמצאי את עצמך מבטלת ודוחה אותה שוב ושוב.

2. החליטי על שעה בכל יום בה את מסיימת את כל ההתעסקויות. גם אם יש עדיין כביסה לא מקופלת או שלא הספקת לשטוף כלים. ברגע שתתמידי בשעה קבועה תראי שלאט לאט תספיקי את כל מה שצריך עד אותה שעה.

3. הכיני לך בכל ערב רשימה של מה דחוף ובהול, מה חשוב ומה אפשר לדחות ועל פיה תנהלי את היום שלך.

4. האצילי סמכויות וחלקי משימות - את לא זו שחייבת לעשות הכול ובטח לא לבד.

סך הכל ארבעה טיפים קלים ליישום שאולי נראים לך בלתי אפשריים אבל הם אלה שיעשו את השינוי הגדול. מנסה?

הכותבת היא מאמנת להתפתחות וקידום אישי לאימהות ונוער