הילדים התבגרו וכבר אין צורך באמבטיה? כך תתאימו להם את חדר הרחצה

כשהילדים גדלים הצעצועים, השרפרף וגם האמבטיה כבר פחות נחוצים וצריך לעצב את חדר הרחצה כך שיתאים לאופי של המתבגרים שלנו: יותר מקומות אחסון, תאורה מותאמת יותר ומקלחון פרקטי

נערה מתאפרת מול המראה במקלחת
נערה מתאפרת מול המראה במקלחת | צילום: shutterstock

גדלו ובגרו הילדים וכבר אין צורך באמבטיה, צעצועים ושרפרף שיסייע להם להגיע אל כיור הרחצה, וביחד עם הגדילה וההתבגרות שלהם חשוב להתאים מחדש את חדר הרחצה לבני הנוער שלנו. בעיצוב והתאמה של חדר רחצה לילדים מתבגרים יש להתאים את התאורה, בחירת מקלחון, כיור וארון, הקצאת מקומות אחסון מספיקים, וכמובן כמה שיותר אביזרים שיעזרו לשמור על הסדר והניקיון של החדר. הנה כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם.

התאמת תאורה (וכמובן לא לשכוח מראה טובה!) - בגילאים אלו הילדים מודעים יותר למראה החיצוני שלהם, מתאפרים ואף מתגלחים. מומלץ לבחור במנורה עם דימר או להתקין שני גופי תאורה עם אור חזק יותר באזור המראה ואור חלש יותר בשאר החדר.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

בגיל ההתבגרות הם צריכים הרבה יותר את המראה
בגיל ההתבגרות הם צריכים הרבה יותר את המראה | צילום: shutterstock

בחירת מקלחון - עם ילדים קטנים הרבה יותר נוח שיש אמבטיה אבל למתבגרים יהיה הרבה יותר נוח במקלחון. ניתן לסגור את האמבטיה הקיימת למקלחון או להחליף אותה במקלחון פינתי שאף יפנה מקום נוסף בחדר הרחצה. חשוב לדאוג למספיק מדפים בתוך המקלחון לתכשירי הרחצה השונים (ויש הרבה מאלה!).

כיור וארון - ההמלצה היא לרכוש ארון מוכן עם משטח וכיור בנוי בתוכו, ודאו שיש לכם מקום לכל הפריטים שתרצו לאחסן (אפשר להכין רשימה מסודרת ולחלק את הפריטים לארון ולמדפים לפי תדירות השימוש בהם) .

הקצאת מקומות אחסון - מעבר למדפים בתוך המקלחון לאחסון תכשירי הרחצה סביר להניח שיש למתבגרים תכשירים נוספים, ולכן פנו מספיק מקום על גבי משטח הכיור, בתוך ארון ובמדפים נוספים בחדר הרחצה. הארון המומלץ ביותר לחדר רחצה הוא ארון בנוי מפלטות עץ דקות המודבקות זו לזו (סנדוויץ') ועמידות למים.

מאוד קשה לשמור על סדר וניקיון בחדר הרחצה של המתבגרים אבל יש כמה דברים שיעזרו להם ולכם והם: מתלים למגבות, סל כביסה מתחת לכיור או בפינה בחדר, מקום בו יש נייר טואלט רזרבי, וכמה שיותר מקומות אחסון מסודרים ומותאמים לסוגי התכשירים ולכמות שלהם. ואם כבר מזכירים ניקיון- כדאי לבחור באסלה תלויה עם מיכל הדחה נסתר שתופסת פחות מקום בחדר, משדרת מראה נקי יותר וקל יותר לשטוף מתחתיה ולשמור על חדר רחצה נקי ומסודר (עד כמה שאפשר).