איך להתנהל עם תינוק כשקר בחוץ? 4 טיפים שכל הורה חייב להכיר

איך נלביש את התינוק, האם אפשר להמשיך להסתובב בחוץ - ומה לעשות כשיש נזלת? ד"ר ליאור ויזל, רופאת ילדים בכללית, עם 4 טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום

תינוקות
תינוקות | צילום: shutterstock

החורף כבר כאן ואיתו גשמים וקור עז. מזג האוויר הקר גורם לחששות אצל הורים לתינוקות רכים: מה אם לתינוק קר? האם הוא חש בנוח? האם הוא יחלה? מצד אחד, לא נרצה לחמם אותם יתר על המידה ומנגד, לא נרצה שיתקררו. בדיוק בשביל זה חשוב שתכירו כמה המלצות להתמודדות עם החורף.

1. לבוש – אין צורך להלביש את התינוק בשלל שכבות ובנוסף לכסות אותו במעיל ושמיכה. כלל האצבע להלבשת תינוקות הוא שכבה אחת יותר מכם. תינוקות מתחת לגיל שנה מומלץ להלביש בשתי שכבות. הראשונה, שכבה של בגד גוף ומכנסי רגליות מבד כותנה דק או פלנל. השכבה השנייה מבד פוטר.

חשוב שילבשו בגדים עם אחוזי כותנה גבוהים. בדים אלה מאווררים ומנדפי זיעה. לימים קרים במיוחד העדיפו את בגדי הפליז. תינוקות בדרך כלל אינם מזיעים. במקרה והתינוק מזיע, הורידו שכבה אחת או אווררו את החדר.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

חשוב להקפיד על חבישת כובע בימי החורף
חשוב להקפיד על חבישת כובע בימי החורף | צילום: shutterstock

2. כובע - כובע הוא פריט לבוש חשוב. כמו כל חלק בגוף הנשאר חשוף, אם הראש אינו מכוסה התינוק עלול לאבד מחום גופו בעקבות הראש החשוף. לכן, כשקר - לא יוצאים ללא כובע.

3. לא להישאר איתם בבית – גם בחורף, צאו איתם לסיבוב בשכונה. התנועה בשילוב האוויר הצח חשובים להתפתחותם התקינה. בונוס – זה טוב להם גם למצב הרוח. כשיוצאים איתם החוצה בחורף כסו אותם בשמיכה עבה ומחממת.

4. ראיתם נזלת? אין צורך להילחץ. בהרבה מקרים הנזלת, או הגודש באף, הם בעיקר מטרד עבור התינוק הגורם לאי-נוחות. ישנן מספר פעולות שיכולות לעזור לכם להקל על אי-נוחות זו. לדוגמא, אם התינוק מאפשר, שימוש במי-מלח או במשאבה עדינה עשויים להקל. במקרה והנזלת מלווה בקשיי נשימה או חום – יש לגשת אל הרופא המטפל.

הכותבת היא רופאת ילדים בכללית שירותי בריאות