שנה חדשה, מטרות חדשות: כך תציבו לילדים שלכם יעדים לתשפ"ג

בכל שנה שעוברת הציפייה שלנו מהילדים לקחת אחריות ולקבל על עצמם עוד קצת בגרות גוברת, אבל הדרך בה נעשה את זה תכריע את התוצאות. אלה הדברים שנעשה כדי להציב להם מטרות לשנה החדשה

ילדה קושרת שרוכים
איך להציב לילד מטרות | צילום: Shutterstock

בכל שנה שעוברת הילדים שלנו גדלים ואנחנו מצפים מהם ליכולות שונות. גם מבלי שנשים לב אנחנו מציבים להם מטרות ומסוגלויות כל שנה מחדש בציפייה שיקחו על עצמם עוד קצת בגרות ואחריות. אבל, הדרך בה נעשה את זה באמת תוביל לתוצאות. אז לכבוד השנה החדשה: כך תציבו להם את המטרות לתשפ"ג ותדאגו שהן יהיו מוצלחות.

תתאימו ציפיות לגיל

כשאנחנו מצפים מהילד שלנו להגיע ליכולות מסוימות כמו: לשבת ארוחה שלמה בלי לקום, להגביל את זמן החשיפה למסכים, להתקלח בכוחות עצמו, להכיל את הרגשות הקשים שלו ובעצם כל פעם לקחת על עצמו קצת יותר בגרות ולהראות יותר איפוק, עלינו לוודא שהציפיות שלנו תואמות את היכולות שלו, זאת על מנת שלא נגרום לו להתאכזב מעצמו בעקבות ציפיות לא מציאותיות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה משקה עציצים
תתאימו ציפיות לגיל | צילום: Shutterstock

תדחפו אותם

זה לא מספיק פשוט להגדיר להם מסוגלות ומטרות חדשות בלי התמיכה והדחיפה שלנו. אנחנו עלולים להיות חסרי מודעות להשפעה שיש לנו על היכולות של הילד שלנו ועל רמת המוטיבציה שלו, והורה שמאמין בילד שלו יקבל ילד עם יכולות הרבה יותר גבוהות מילד שצריך לדחוף את עצמו בצל הציפיות ממנו.

ערך ההתמודדות

רק דרככם הם יכולים ללמוד שמה שחשוב היא ההתמודדות שלהם, וזה בסדר שלא תמיד מצליחים, העיקר שלא יפסיקו לנסות. אם תעבירו להם את המסר שלפעמים נדרשת עבודה קשה כדי להגיע למטרות שלנו וזה בסדר לא תמיד להצליח בפעם הראשונה, הם ידאגו לנסות שוב ושוב עד שזה יקרה ולא לשאת על עצמם את תחושת הייאוש.

תהוו דוגמא

תהיו שקופים איתם ותדברו על המטרות שאתם מציבים לעצמכם לשנה הקרובה, כך תהיו שותפים למסע לא רק שלהם אלא גם שלכם. אנחנו הדוגמא הכי טובה לילדים שלנו, ואם הם יראו אותנו כובשים את היעדים שלנו, גם אם היה קשה בדרך, הם יתאמצו מספיק כדי לעשות זאת כמוכם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך