גפן בן ה-10 דיווח למוקד 105 - והציל את חברו שתכנן להתאבד

גפן בוזגלו קיבל הודעה מחבר שאיתו שיחק ברשת על כך שהוא רוצה להתאבד. הוא פנה למוקד ומנע אסון: "ישר הבנתי שזה משהו רציני". אימו סיפרה: "כשהתקשרו אליי מהמשטרה חשבתי 'וואי מה גפן עשה', כי הוא נחשב לקצת שובב, אבל מהר מאוד הבנתי איזה גיבור הוא"

זמן צפייה: 07:43

בשבוע שעבר, ילד ששיחק ברשת עם גפן בוזגלו בן ה-10 שלח לו הודעה על כך שהוא עומד להתאבד. גפן לא חשב פעמיים והתקשר למוקד של 105 ודיווח על המקרה. בזכות גפן, הגיעו להורים של הילד, מנעו את ההתאבדות שלו והעניקו לו טיפול. הבוקר (רביעי) הגיע גפן יחד עם אימו מורן לאולפן "העולם הבוקר" כדי לספר על התחושות.

מורן תיארה את השתלשלות האירועים: "המקרה אירע ביום שבת האחרון. ראיתי את הילד מוטרד עם הטלפון, שאלתי מה קרה והוא אמר לי 'אני עם מוקד 105 על הקו'. הוא סיפר לי שיש ילד שהוא מכיר מהמשחקים ברשת ואותו ילד שלח לו הודעה שהוא הולך להתאבד וגם כמה תמונות נוראיות, גפן היה ממש נסער".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

גפן בן ה-10 שהציל את חברו
גפן בן ה-10 שהציל את חברו | צילום: העולם הבוקר

לדבריה, "ראיתי את התמונות והבנתי שיש משהו לא תקין ושיש ילד שעובר משהו, גם מהדברים שהוא כתב לגפן. גפן היה באמצע השיחה ודיווח למוקד 105 והם ושלחו לו לינק ודרך הלינק גפן העביר את צילומי המסך של מה שאותו ילד שלח. מאז לא התעסקנו בזה יותר מדי".

"אתמול התקשרו אליי מהמשטרה וראיתי מספר שאני לא מכירה. כשעניתי אמרו לי שהן שוטרות וישר חשבתי 'וואי מה גפן עשה', כי הוא נחשב לקצת שובב. הבחורה שאלה אותי אם אני מכירה את המוקד ואז הן אמרו שהן מנסות להשיג את גפן כבר כמה ימים, כדי להודות לו והוא לא עונה. הן סיפרו על אותו מקרה שהיה ברשת, על הילד שניסה להתאבד ובזכותו הם הגיעו להורים של הילד ומנעו את ההתאבדות שלו והעניקו לו סיוע. השוטרות אמרו שיש שם סיפור מזעזע, אבל הן לא סיפרו יותר מדי".

גפן סיפר למנחים שמדובר בילד שהוא שיחק איתו לפני כמה חודשים ואז הם ניתקו קשר עד ההודעות הדרמטיות בשבת האחרונה. לדבריו, "ישר הבנתי שזה משהו רציני. הוא לא טיפוס של צחוקים. לכן ישר פניתי למוקד ולשמחתי הם מנעו את זה".