הילד לא מקשיב לכם? כך תצליחו לגייס אותו אליכם

אתם מרגישים שלא משנה כמה אתם מנסים הילד פשוט לא מקשיב לכם? לפעמים לא מה שטריוואלי הוא מה שיעבוד, לכן חשוב שתכירו את הדברים שאתם צריכים לדעת כדי לגייס את הילד אליכם

ילד ואמא
מסוגלות היא יכולת נרכשת | צילום: Shutterstock

כל מה שאתם מבקשים הוא עושה ההפך, אם בכלל הוא בחר להסב את תשומת ליבו מהעיסוקים שלו ולעשות כאילו הוא מקשיב? חלק חשוב מההתפתחות של הילד הוא להראות ולהרגיש שהוא אדון לעצמו וזה עלול להתבטא במרד. אבל, כדי שנוכל לחנך את הילדים שלנו עלינו לגייס אותם להקשיב ולעשות מה שאנחנו מבקשים מהם. איך לעשות זאת? אלה הדברים שחשוב להקפיד עליהם כדי שזה יקרה.

טיימינג

אל תנהלו שיחות על שיתוף פעולה והיענות או חוסר היענות לבקשות שלכם בזמן שהוא כועס, בוכה ומאוכזב, כי ברגעים כאלה ילדים פשוט לא מקשיבים, הם עסוקים בתסכול של עצמם ואין להם פניות רגשית להקשיב להסברים ולבקשות שלכם גם אם ממש ירצו וינסו.

במקום זאת, חכו לרגע רגוע, בהם אתם מדברים איתם על ההיגיון מאחורי הבקשות שלכם ולמה כדאי להם להתגייס אליכם, כל זאת בצורה רגועה והגיונית ולא מתוך מקום של כעס ומלחמות כוח.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

שיחה בין אימא לשני ילדיה
איך נגרום לילד להקשיב לנו | צילום: shutterstock

שיח הפוך

אל תשתמשו במילים שליליות כמו "אל", "אסור" ושאר חבריו, כי אפשר להגיד בדיוק את אותו הדבר בצורה חיובית, להסביר להם שאם הם ימשיכו לשבת מול המסך הם לא יספיקו לשחק בשאר המשחקים או זמן ארוחת הערב שלהם יתקצר ואתם רוצים שיספיקו לעשות הכול. או אם הם ממש רוצים עוד ממתק, לא צריך לאפשר כדי לא לאסור אלא להסביר להם שיותר מדי ממתקים עלולים לעשות חורים בשיניים ואתם רוצים לשמור עליהן בריאות.

אם תייצרו שיח הפוך, בו תסבירו בצורה חיובית למה כדאי להם להימנע במקום להגיד להם פשוט שאסור, תקבלו ילדים שלא רק יענו לשיתוף הפעולה שלכם, אלא ירצו את זה יותר מכם.

מערכת יחסים

בסוף, ככל שמערכת היחסים שלכם עם הילד תהיה מושתת על שיח והבנה, על יחסי אמון והקשבה הדדיים כך תוכלו למצות את התקשרות ביניכם בצורה הטובה ביותר.

ילד שרגיל להיכנס לעימותים עם ההורה במקום לדבר על הדברים ולהגיע להסכמה, והורה שכל הזמן מתבצר בעמדתו מתוך מחשבה שהוא תמיד צודק בלי לנסות למצוא את עמק השווה עם הילד, תמיד ימצא את שני הצדדים אסופים ובמצב כוננות, סיטואציה שלא מאפשרת לגייס ילד אלייך, שבאמת יקשיב ויפנים את המסרים שאנחנו מנסים להעביר.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך