רוצים שהתינוק יישן טוב בלילה? 3 דברים שחשוב לעשות כבר במהלך היום

אנחנו מייחלים ללילות רצופים, אבל הם מגיעים ממכלול של דברים, כשחלק מהותי מהם קורה במהלך היום. הכירו 3 פעולות שאם נקפיד עליהן נוכל לשפר באופן ישיר את הלילות של הקטנטנים שלנו

תינוק מפהק
איך מהלך היום משפיע על הלילה של תינוק | צילום: Shutterstock

אנחנו רוצים להשיג לתינוק שלנו את השינה האיכותית ביותר, אבל זה מתחיל בדברים הקטנים. יש שלושה דברים שאם נקפיד עליהם במהלך היום הם ישפיעו באופן ישיר על הלילה.

תשומת לב

זה לא עניין של הרגל אלא טמפרמנט מולד. יש תינוקות שזקוקים ליותר תשומת לב ויש כאלה שפחות, אבל אין דבר כזה תינוק שיכול להתמודד בלי המגע והקרבה שלכם בכלל, ואם תביאו לתינוק את תשומת הלב שהוא זקוק לו במהלך היום, הוא יצליח למלא את המכסה בצורך הזה בשעות היום ולא ידרוש אותה בלילה.

כשאתם בזמן איכות עם התינוק תהיו כל כולכם איתו, תיצרו קשר עין והרבה מגע, ותתנו לו את החום והיחס שהוא זקוק לו כדי שהחסך לא יגיע בשעת פרידה כשהולכים לישון.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אמא ותינוק
תנו להם מספיק תשומת לב ומגע | צילום: Shutterstock

האכלות

בגיל 5-4 חודשים רוב התינוקות במשקל תקין יכולים לרכז את ההאכלות שלהם למשך היום, ואם נדאג להאכלות מסודרות ומספקות במהלך היום וניתן לנושא הזה מספיק תשומת לב - זה בהכרח יבוא על חשבון הלילה. תינוק בגיל הזה שקם באותן כמויות כמו בחודשים שלפני ככל הנראה עושה זאת מתלות והרגל ויש לבדוק כיצד הוא נרדם בתחילת הלילה.

תנומות

זה נכון שאנחנו לא תמיד יכולים לדאוג לסביבת שינה אופטימלית במהלך היום כי אנחנו יוצאים לאסוף את הגדולים, מביאים אותם לחוג או סתם יוצאים לקניון כי זו חופשת לידה ואין רצון להישאר כל היום בבית. אבל, גם אם יצאתם תדאגו לחלונות ערות של התינוק ואל תמתחו אותם יותר מדי על מנת שהוא לא יכנס לעייפות יתר, גם אם זה דורש לסדר את הלו"ז שלכם בהתאם לתנומות או לעצור רגע בצד במקום שקט, כשאתם בחוץ ולתת לתינוק אופציה להיכנס לשינה טובה. זאת, מכיוון שתנומות היום משפיעות באופן ישיר על האופן שבו הלילה שלהם יראה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך