שנת הלימודים בפתח: כך תוכלו לתמוך בהסתגלות החברתית של ילדכם

הילד מתחיל מסגרת חדשה, ואיתו מגיע החשש של ההסתגלות, המרכזי שבהן הוא שהילד שלנו יסתגל חברתית וירגיש ביטחון להגיע למסגרת. קבלו שלושה דברים שתוכלו לעשות כדי לסייע לילד להשתלב בצורה המיטבית

ילדים בכיתה
איך נעזור לילד חברתית | צילום: Shutterstock

הילד שלנו מתחיל מסגרת חדשה, ואנחנו רוצים שהוא יסתגל, שהצוות יהיה טוב ושהוא ישתלב חברתית בצורה הטובה ביותר, אבל הגיל הרך זה השלב שעדיין יש לנו השפעה ויכולת לסייע גם בפן החברתי. רגע לפני ששנת הלימודים יוצאת לדרך קבלו כמה טיפים שתוכלו לעשות כדי לסייע לו לייצר אינטראקציה ולתרום לו חברתית.

תעצימו

כל ילד צובר ביטחון באמצעות העצמה, וכשהוא מתחיל מסגרת חדשה עם ילדים וצוות חדש הוא יכול לקבל את הביטחון בדרך הזו ולייצר אינטראקציה עם ילדים. בתיאום עם הגננת, תתנו לו לחלק בהפסקה שלוקים שהוא הביא או לקבוע יום שיביא דברים לפעילות יצירה ויעביר אותה לשאר הילדים בשיתוף עם עוד ילד. לא רק שזה ייתן לו ביטחון ותחושה טובה, אלא גם אפשרות לייצר שיח עם ילדים אחרים בגן בזמן שהוא מחלק או מעביר את הפעילות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים משחקים
הסתגלות חברתית | צילום: Shutterstock

תייצרו קשר עם ההורים

אנחנו רוצים שהם יצרו חברויות, אבל חלק מהן תלויה גם בנו ואם נייצר קשרים עם ההורים בגן נוכל בקלות גם לשלב את הילדים שלנו כחלק מהקשר ולקבוע להיפגש בסופי שבוע או שאחד ההורים ייקח את הילדים אחרי המסגרת.

תקבעו אחה"צ

תנצלו את השעות שאחרי המסגרת לסייע לילד שלכם לפתח את הכישורים החברתיים שלו. תקבעו עם חבר אחרי הגן ותארחו אותו אצלכם. תעשו זאת לפחות פעם בשבוע ועם כמה חברים שונים. תדאגו להם לפעילות משותפת ואל תשימו אותם ביחד מול המסכים, המטרה היא לייצר תקשורת ביניהם ולתווך אם צריך, זה יסייע להם להעמיק את החברות ולבנות בסיס טוב כשיגיעו למסגרת.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך