יש לכם מחלוקת עם הגננת? כך תתנהלו מולה בצורה נכונה

גם בגן הכי מושלם עלולות לעלות מחלוקות מול הגננת כי הציפיות שלנו אל מול המציאות לא תמיד תואמות, אבל לפני שאנחנו רצים לריב איתה יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון

גננת וגן
איך נתנהל עם הגננת | צילום: Shutterstock

גם בגן הכי מושלם יש רגעים שמרגיש שהגננת לא התנהגה בצורה שציפית. אז לפני שפוצחים במריבה, יש כמה דברים שחשוב לזכור.

קחו אוויר

יחסים בין הורים לגננות הם רגישים, אתם מצד אחד לא רוצים לריב עם הבן אדם שאחראי על הילד שלכם מרבית היום ומצד שני לא רוצים לוותר על דברים שחשובים לכם, אבל יש דרך להעביר מסרים ובשביל זה עליכם קודם כל לקחת אוויר. אל תגיבו מיד, אלא תחשבו איך לנהל את השיחה במקום להיות אימפולסיביים כי הילד שלכם יישאר שם במהלך כל השנה ואתם לא רוצים יחסים עכורים בגלל מחלוקת.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

גננת
איך נתנהל עם הגננת | צילום: Shutterstock

זו העבודה שלה

עבודה של גננת היא שליחות, היא עובדת עם הדבר היקר ביותר בעולם, ועם זאת היא מגיעה ליום עבודה אינטנסיבי, שכנראה אתם לא ההורים היחידים שמעירים לה. היא צריכה להיות סבלנית וממוקדת עם כל הורה בצורה הטובה ביותר, אז לפני שאתם מחליטים שהיא עשתה משהו שלא מתאים לכם קחו את הנתון הזה בחשבון.

תבחרו את המלחמות

כמו בכל דבר, תחליטו מראש על מה אתם מתעקשים ועל מה אפשר להחליק, כי לכל הורה חשוב דברים שונים ואם נתעקש על כל דבר קטן נאבד את ההשפעה כשיהיה משהו באמת חשוב להילחם עליו.

אל תתפסו לתמונות

להורים יש נטייה להסתכל על התמונות, לנתח דרכם את ההיגיינה, מצב הרוח והנינוחות של הילד ועל הדרך גם את הסביבה ולהבין מתוך כל תמונה את המצב בגן. אבל אל תתפסו לתמונות, אלא אם קורה בהן משהו חריג, הגננות מצלמות כדי שתרגישו חלק, אל תגרמו להן להיות דרוכות לגבי זה ותעירו להן על דברים פחות חשובים כמו חיתול קצת מלא מדי או ילד עם אוכל מרוח ליד השפתיים.
את ההערות שלכם תעדיפו לתת מנתונים פיזיים שראיתם, מהתנהגויות חריגות כשאתם אוספים אותו, מנתונים פיזיים כמו תפרחות וכדומה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך