לא רק בקלפי: כך הבחירות שלנו משפיעות על ילדינו

שוב אנחנו מתכוננים ליום הבוחר, וזה בדיוק הזמן לחשוב על הבחירות שלנו ואיך הן משפיעות על הילדים שלנו. אלה הדברים שאנחנו עושים שיש להם קשר ישיר לבחירות של הילדים שלנו

בחירות
לקראת יום הבחירות | צילום: Shutterstock

אנחנו לוקחים החלטות על בסיס יומיומי, וגם כשאנחנו בטוחים שזה לא נוגע להם, דווקא הבחירות שלנו הן גורם שמשפיע עליהם באופן ישיר. וכל החלטה שניקח, ישירה או עקיפה, תעשה את שלה על החינוך שלהם. במיוחד ליום הבחירות גלו איך הבחירות שלכם משפיעות על הילדים.

ויתורים

כשאנחנו בוחרים לוותר לעצמנו זה משדר לילד שהוא יכול להתייאש בקלות, כי אם לא אנחנו מי ילמד אותו שאסור לוותר. זה לא משנה כמה נעודד ונדחוף את הילד שלנו למצוינות או לעמידה על שלו, אם אנחנו לא נהיה כאלה לא תהיה לו דוגמא להישען עליה שזה אפשרי ובכך הוא ילמד לוותר לעצמו יותר בקלות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד ואמא בחנות
תבחרו את הגבולות עם הילדים | צילום: Shutterstock

גבולות

כמו שאנחנו בוחרים לוותר לעצמנו אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מוותרים להם על גבולות שהצבנו. אבל, גם כאן זה עניין של בחירות, כאלה שמוקרנות באופן ישיר על הילדים ועל התפיסה שלהם כלפינו וכלפי העולם בכלל. כשאנחנו מציבים גבול לילד ובוחרים להישאר עקביים, הוא מצליח להבין מי הדמות הסמכותית ובכך נעזור לו לייצר סדר פנימי של מה מותר ומה אסור, איפה נמצא הגבול והידיעה שאסור לחצות אותו.

מוסר

בהמון מצבים אנחנו עומדים מול בחירות מוסריות, אם זה לעצור במעבר חצייה במקום להמשיך כי אנחנו ממהרים ועד להקניט את האחר. הם שם צופים בהתנהגות שלנו וסופגים את הדרך הראויה להתנהג. אנחנו חלק חשוב במוסר שהילדים שלנו יקבלו וזה מתחיל מהבחירות המוסריות שלנו, בהן אנחנו משקפים להם איך ניתן להתנהג והיכן נמצא הגבול המוסרי.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך