"בלי קסדה הראש שלה היה מתפוצץ": התאונה הקשה שכמעט הסתיימה באסון

יעל בת ה-9 נכנסה במהירות בשער ברזל במהלך רכיבה על אופנים ביום כיפור. למזלה, הקסדה הצילה את חייה, כשהפציעה הקשה נבלמה בקו המצח. האם שיתפה בתוכנית "העולם הבוקר" את תחושותיה: "לא מאחלת לאף אחד לעבור את זה"

זמן צפייה: 06:26

יעל בת ה-9 עברה תאונת אופניים קשה במהלך יום הכיפורים - וחייה ניצלה בזכות הקסדה שאותה חבשה על ראשה. בתוכנית "העולם הבוקר" היא שיתפה ברגעי החרדה, ואימה עילית סיפרה על התאונה והפציעה הקשה.

"זה קרה בצהריים של יום כיפור, יעל נסעה באופניים עם חברים והגדרנו מראש את האזורים בהם היא יכולה לנסוע, כדי שאם חלילה היא תצטרך טיפול נוכל להגיע אליה במרחק סביר. ואז קיבלתי את השיחה הראשונה, קודם כל אמרתי לה שבגלל שכיפור ואני לא עם הטלפון אז היא מתקשרת אליי מ-2 סיבות או אם היא הולכת לאיבוד או אם היא מדממת", סיפרה עילית.

"ואז הגיעה השיחה בשעה 15:00: 'אמא בואי מהר כולי דם'. עכשיו אני חושבת לעצמי ילדים נוטים להיות דרמטיים והתחלתי לתחקר אותה איפה את? איפה יש לך מכה? באותם רגעים לא הבנתי את גודל המצב", הוסיפה. "לאחר מכן התקשרה אליי חברה מהמושב ואמרה לי יעל נפצעה והיא צריכה עזרה. אני בשלב הזה מחפש אופניים להגיע אליה, רועדת כולי. ואז אני מקבלת שוב שיחה מהפלאפון של יעל ולא יעל מדברת איתי, אני עונה ובצד השני עונה לי מישהו שאומר: 'שלום קוראים לי לידור אני פה עם הבת שלך והזמנתי אמבולנס כי יש פה פציעה משמעותית'. אני שמעתי את זה ביחד עם בעלי ומן הסתם כל הורה ששומע דבר כזה זה הדבר הכי מפחיד בעולם".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

עילית ובתה יעל שחייה ניצלו בזכות קסדה
עילית ובתה יעל שחייה ניצלו בזכות קסדה | צילום: העולם הבוקר

עילית המשיכה את הסיפור: "בעלי ישר לקח את המפתחות של האופנוע טס לשם ואני בינתיים עם הבן הקטן שלי בבית הוא ישן, ואני מחכה לעדכון. לא עוברת חצי דקה ומתקשר אליי מכר שנמצא אצל יעל שהוא גם פרמדיק והוא אומר לי עילית חבל על הזמן תשימי 4 ווינקרים ותסעי לתל השומר. ברגע שהגעתי לביה"ח ראיתי את יעלי עם בעלי, עם דם על כל הגוף".

"מה שקרה זה שיעל נכנסה במהירות בשער ברזל ותוך כדי שהראש נכנס בגדר מהעוצמה נתקעה לה רגל אחת בין הפסים, אז היא גם לא יצאה משם מהר, וכל הדם מילא אותה. ואז ניקו אותה, עשו הכל מולנו, הרדימו אותה וכיסו את הפנים. החתך היה על כל המצח, כל המצח היה פתוח ראו שרירים וראו את הגולגולת, זו חוויה שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור", שיתפה האם.

"היא הייתה בהכרה כל הזמן הזה? גם הרופאים כל הזמן שאלו אם היא לא איבדה הכרה, היא איבדה כמויות אדירות של דם, הם אמרו שגם בן אדם מבוגר לא היה מצליח לשרוד פגיעה כזאת, החתך פשוט נעצר בקו של הקסדה וזה מה שהציל אותה. הרופאים לא חסכו מאיתנו תיאורים ואמרו שאם היא הייתה בלי קסדה הראש שלה היה מתפוצץ. בביה"ח היא התחילה להגיד שהיא עייפה ושהיא רוצה לישון".

האם סיפרה גם על מצבה של בתה: "יחסית עברנו את זה באמת בלי הרבה נזק חוץ מלסת פגועה ושן פגועה וראש, ומן הסתם שיקום רגשי שאנחנו מתחילים עכשיו". יעל הקטנה הוסיפה כי "הראש שלי עדיין כואב, אבל יש שיפור". בסיום דבריה בחר יעל לשלוח מסר לכל הילדים: "גם אם זה לא נוח לכם - תבינו שאי אפשר לרכוב בלי קסדה".