מודאגים מסאגת הכריך לבית הספר? 4 טיפים שיגרמו לילדכם להיות מרוצה

הכנת הכריך יכולה להיות חלק מאוד מאתגר בארגון הבוקר, אבל אם ננהל נכון מראש את העניין התזונתי נוכל למנוע התעסקות מיותרת בבוקר ולקבל ילדים שממש שמחים ממה שהכנו להם | כך תעשו זאת נכון

אמא עם ילדה וכריך לבית ספר
הכריך של הבוקר | צילום: Shutterstock

להכין כריך בבוקר נשמע עוד חלק תמים מארגון הבוקר של הילדים, אבל שגרת הבוקר גם ככה מאתגרת כי הילדה כועסת על התסרוקת והילד לא רוצה להתלבש בזמן שהתינוק פלט את החלב על כל הבגדים שלנו וכבר כל כך מאוחר שעוד דקת עיכוב ואנחנו נגיע כשכבר תהיה הפסקה.

תוסיפו לכל זה את כריך הבוקר, שהוא תמיד עניין, כי הילד רוצה בדיוק את הממרח שאין במקרר או את הלחמנייה שנגמרה אתמול, או שהוא מחליט לאתגר ולהתעקש שהוא רוצה רק חביתה בדיוק ברגע הזה שהסברנו שכבר נגמר לנו הזמן. אז איך נוכל למנוע עניין סביב ארוחת העשר לכל הפחות ונוציא ילדים ממש מרוצים לכל היותר?

לו"ז שבועי

ילדים אוהבים לדעת מה מצפה להם, הם מרגישים שיש להם פיסה של שליטה, וזה מתבטא גם במה הם יאכלו. אם נכין איתם כל תחילת שבוע לוח שבו כתוב כל יום איזה ממרח נשים בכריך, הם יהיו יותר שלמים עם הבחירה וגם יתאפשר להם להרגיש אחראים על הבחירות שלהם, וככה נמנע את השיח כל בוקר על מה הם רוצים בכריך. גם אם זה יקרה נחזיר אותם בחזרה ללוח ונזכיר להם שזו הייתה הבחירה שלהם. מותר להגדיר שיש להם יום בשבוע שמותר להם לשנות את הבחירה שלהם, אבל חשוב להיצמד ללוח כדי ללמד אותם גם לעמוד מאחורי הבחירות שלהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

הורה מכין כריך עם ילדה
הכריך של הבוקר | צילום: Shutterstock

תדברו איתם

הבוקר הוא רגע לחוץ, צריך לארגן ילדים, להתארגן בעצמנו ולמהר לעבודה, אז למרות שיש לוח שבועי תזכירו להם ערב לפני מה אתם מכינים בבוקר, תוודאו לפי התגובה שאין איזו התנגדות נחרצת ושלא יחליטו באותו בוקר שזה היום שהם רוצים לשנות. ככה גם אם תהיה התנגדות כזו יהיה יותר קל להתמודד איתה בשעה רגועה, לעשות שינוי ולמנוע עניינים בבוקר שממילא הכול עמוס.

תנו להם להכין לבד

אם הם יכינו בעצמם הם יפנו אתכם להתעסק בשאר ארגוני הבוקר וגם ירגישו שיש להם יותר שליטה על הבחירות שלהם. תוציאו להם את הלחם ותנו להם את האפשרות לבחור בעצמם את הממרח ולהכין את הכריך בכוחות עצמם או בשיתוף פעולה אתכם. בדרך הזו תקבלו ילד יותר מרוצה וגם אבן דרך נוספת בעצמאות שלו.

אל תימנעו

לפעמים כדי לחסוך את הטריגרים שיוצר הכנת הכריך בבוקר הרבה הורים יעצרו במכולת השכונתית יקנו איזה בייגל או דונאטס שיהיה לילד לארוחת העשר. זה בסדר לעשות את זה מדי פעם ולפנק את הילד שלנו, אבל להפוך את זה להרגל רק כי אנחנו ממהרים או רוצים להימנע מחיכוכים עם הילד הוא לא פתרון נכון לטווח רחוק.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך