רוצים להעלות להם את הביטחון העצמי? כך תעשו זאת בלי מאמץ

אנחנו רוצים להעלות להם את הביטחון העצמי, אבל לפעמים אלו הדברים הקטנים בהתנהלות שלנו שיכולים לעשות את כל ההבדל. כך נוכל לעשות זאת מבלי לחפש פעילות מיוחדת

אבא ובת
להתייעץ איתם מעלה את הביטחון | צילום: Shutterstock

הילדים שלנו רוצים להרגיש בעלי משמעות, זה בונה להם את הביטחון ונותן להם מקום, ואנחנו לא צריכים פעילויות מיוחדות כדי לעשות את זה. ככה נעלה את הביטחון העצמי במהלך ההתנהלות היומיומית שלנו.

מטלות הבית

חשוב לנהל את זה נכון, זאת אומרת לא לתת להם מטלה בבית שאחרי זה תצטרכו לעשות מול העיניים שלהם שוב או לגשת לעזור ולהראות להם שהם לא מצליחים לבד, אלא מטלות שהם באמת יכולים לבצע לבד, כמו פעוט שיביא מוצץ לאחיו הקטן או יזרוק את החיתול שלו וילד שייקח אחריו את הצלחת מהשולחן ויעזור במטלות יותר מסובכות אבל אפשריות. אלה יתנו לו תחושה שיש לו תפקיד בבית, חשוב ומועיל, כי הוא מוריד מכם ולוקח על עצמו ואפילו עושה זאת בהצלחה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה ביטחון עצמי
איך נעלה להם את הביטחון העצמי

תתייעצו

אנחנו כל כך בתוך ההתנהלות החינוכית והמטפלת שאנחנו שוכחים שמדובר בבני אדם, כאלה עם דעה ולפעמים גם עצה מועילה, אתם רק צריכים לתת להם את ההזדמנות לעשות את זה.

במקומות שאפשר תתייעצו איתם, תשתפו אותם בהתלבטויות שלכם ותשמעו את מה שיש להם להגיד, וגם אם החלטתם אחרת ממה שהם אמרו, תגיעו לזה בשיחה משותפת. זה יכריח אותם לחשוב קצת מעבר, ולמרות שיש אזורים במוח שעוד לא התפתחו מספיק כדי לחשוב כמונו, התמימות מעצימה את היצירתיות אז תשתמשו בזה ותנו להם מקום של משמעות.

בחירות

תנו להם לבחור מבין הצלחות שלהם את זו שהם רוצים לאכול איתה, את הבגדים שהם רוצים ללבוש גם אם זו חולצה ירוקה ומכנס כתום, תזרמו איתם איפה שאפשר גם אם זה לא בדיוק הייתה הבחירה שאתם הייתם בוחרים. הם ירגישו בוגרים מספיק כדי להחליט על עצמם קצת וזה ייתן להם תחושה של שליטה בתוך ים של אי ודאות.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך