התרגשתם מהילד שהציל את אימו? כך תכינו את ילדכם להתנהלות במקרה חירום

הסיפור על בן ה-4 שהציל את אימו בזמן התקף אפילפסיה גרם לנו להבין עד כמה חשוב ללמד את ילדינו איך להתנהל בזמן חירום. אז גם אם אתם בטוחים שלכם זה לא יקרה הגיע הזמן ללמד אותם איך לקחת את העניינים לידיים

ילדה ואמא שלא מרגישה טוב
נלמד ילד להתנהל בשעת חירום | צילום: Shutterstock

אנחנו מבינים את היכולות והתושייה של הקטנטנים שלנו ברגעי האמת, ולאחר שילד בן 4 הציל את אימו בזמן התקף אפילפסיה, חשוב שכולנו נלמד את הילדים שלנו להתנהל בשעת חירום. גם אם אנחנו בטוחים שלנו זה לא יקרה, עלינו ללמד את הילדים שלנו למי להתקשר ברגע כזה ושהסביבה שלהם תהיה מאורגנת מספיק כדי שיוכלו לפעול אם חלילה צריך. אלה הדברים שחשוב לעשות כדי לאפשר זאת.

תלמדו אותם לחייג

לחייג למישהו היום נראית משימה כל כך פשוטה וברורה, במיוחד שאנחנו לא צריכים לזכור מספרים בעל פה. עם זאת, ילד שלא התנסה מעולם ביצירת שיחה באופן עצמאי לא ידע לעשות זאת ללא עזרתכם כשצריך, ולכן עלינו ללמד ולתרגל זאת איתו.

אם תרצו שיחייגו לבן משפחה תדאגו שהוא יהיה במועדפים שלכם ותלמדו את הילד לחייג ואת הספרה של איש הקשר, כי לזכור מספר ארוך שהוא לא מחייג אליו מדי יום ועוד בזמן לחץ עלול להוות מכשול. אם תרצו שיתקשר למוקד חירום למדו אותו את המספר ותעשו איתו סימולציות מפעם לפעם לוודא שהוא זוכר כיצד לפעול.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד מחייג בטלפון
איך נלמד ילד להתנהל בעת צרה | צילום: Shutterstock

תנגישו

זה לא מספיק ללמד אותם את מספר הטלפון של מוקד החירום, אלא גם לדאוג שבעת הצורך הטלפון יהיה נגיש, כך שאם יש טלפון בבית תדאגו שהילד יכול להגיע אליו. אם מדובר בפלאפון תוודאו שהוא יודע את הסיסמא (אם יש). אם אחד מבני הבית משתמש בתרופה מצילת חיים יש לדאוג שהילד יודע היכן היא נמצאת, ולכוון את מי שצריך בעת הצורך לשימוש בה.

תשקפו בעיות רפואיות

אם לאחד מבני הבית יש בעיה רפואית חשוב שתדברו עם הילד עליה כך שיהיה מודע למצב. נעשה זאת ברגישות על מנת לא לייצר פאניקה שלא לצורך, אבל נדאג שהוא ידע במה מדובר ואם צריך הוא כאן להשתלט על המצב, תחושה של אחריות שחשוב שתהיה לו במקרים בו יש בן משפחה עם בעיה רפואית. תתארו לו איך המצב עלול להיראות כשהבעיה תוקפת כך שידע לזהות אותה, לעזור לבן משפחה ולהתקשר למי שצריך.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך