אל תדברו באנגלית ותפסיקו עם הקודים: זה מה שקורה לילדיכם כשאתם לא רוצים שהם יבינו

מנסים לרכל ליד הילדים בלי שיבינו אתכם או זורקים מולם את המשפט המוכר "לא נדבר על זה מול הילד"? במקום להגן עליהם אנחנו גורמים להם להתערער, ולכן חשוב שנשמור את השיחות שלנו לרגעים בהם נהיה לבד

ארוחה משפחתית
לדבר מול הילדים בשפה שהם לא מבינים | צילום: Shutterstock

כמה פעמים היינו בסיטואציה שרצינו להעביר מסר למי שמולנו בלי שהילדים יבינו? אנחנו עושים את זה מרצון להגן עליהם, אבל בפועל זה רק מערער אותם. אלה הסיבות שכדאי שנפסיק עם זה ונבחר להיות כנים מולם או פשוט לשמור את השיחות האלה לרגע שנהיה לבד.

אמון

אנחנו רוצים שהם ירגישו בנוח לספר לנו הכול, אבל איזו מין דוגמא ניתן להם כשאנחנו מול הפנים שלהם מדברים בקודים ועושים הכול שלא יבינו אותנו? הם מבינים את הסיטואציה ואת הרצון שלכם לנהל שיח מבלי שהם יבינו, ובאותו רגע זה משרת אתכם, כי אתם מתלבטים באנגלית אם לקנות להם גלידה בלי שהם יתערבו ויעשו לכם סצנות, מחליטים החלטה בלי שיכנסו לכם או סתם רוצים לספר אחד לשני סיפור בלי שיבינו את הרכילויות שלכם. אבל לטווח הרחוק אתם מייצרים פער של אמון.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

שיחה משפחתית
איך נדבר עם הילדים | צילום: Shutterstock

ביטחון

כשאנחנו מעבירים לילד שלנו מסר שאנחנו מדברים איתו בצורה שיבין אותנו, אנחנו מייצרים אצלו תחושת ביטחון, שיש שיח פתוח והוא לא צריך להתאמץ להבין מה אתם אומרים בין המילים. ילדים חיים בעולם מצומצם מבחינת ודאות, וכשאנחנו מדברים מולם בשפה לא מוכרת אנחנו רק מגבירים אצלם את תחושת חוסר הוודאות ומורידים את תחושת הביטחון.

התמודדות

כשאתם מדברים בקודים אתם מונעים מהם להתמודד עם הסיטואציה ומנגישים רק חלק ממנה. אתם עושים את זה כי זה הכי נוח, שנייה לנהל דיון ולעדכן אותם בתוצאות, אבל אם אנחנו בתוך סיטואציה שעכשיו צריך לקבל החלטה, עדיף שנדבר אותה בשפה שיבינו, וגם אם הם יגיבו לה בצורה קשה אנחנו ניתן להם את הכלים להתמודד. ילד צריך לדעת שהורים מקבלים החלטות יחד, שהם מנהלים שיח בנושאים שקשורים אליהם, זה לא סוד וזה בסדר, אבל אם נעשה את זה בצורה שהם לא יבינו אנחנו רק נמנע מהם את היכולת להתמודד עם הנתון הזה שאתם יכולים לנהל שיח בזמן אמת לפני שתקבלו החלטה.

דחיית סיפוקים

אם זו סתם שיחה שאתם לא יכולים לחכות ורוצים לספר לצד השני, אז כדאי שתתחילו להתאפק ולשמור את השיחות האלה לרגע שתהיו לבד, כי אחד הכישורים החשובים שאנחנו רוצים להנחיל לילדים שלנו הוא דחיית סיפוקים ואם לא נהיה דוגמא לכך אז איזה מסר נעביר להם? בלי קודים ובלי הקדמות, אם זה סיפור שאתם רוצים להשאיר ביניכם תמתינו איתו לרגע שילכו לישון.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך