"זה כמו לתת כלי נשק לילד": הביקורת נגד הפיצ'ר החדש של וואטסאפ

האפשרות לבצע סקרים באפליקציית העברת המסרים הפופולרית הפכה במהירות לכלי שלילי בקרב ילדים שהחלו לשאול "את מי צריך להרוג?" ו"מי הילד הכי שנוא". שירי קניגסברג לוי, מייסדת פרויקט "ים של חברים", סיפרה בתוכנית "העולם הבוקר בשישי" שזה ממש לא הפתיע אותה - והסבירה מה עלינו כהורים לעשות

זמן צפייה: 07:35

בשבוע שעבר השיקה אפליקציית העברת המסרים וואטסאפ פיצ'ר חדש שמאפשר לערוך סקר, ועד מהרה הוא הפך לכלי שלילי בקרב ילדים שהחלו לשאול בקבוצות משותפות שאלות כמו "את מי צריך להרוג?", "מי הילד הכי שנוא בכיתה?" ועוד דוגמאות. "מרגע ששמעתי שהכלי הזה עומד לצאת ידעתי שהילדים ייקחו את זה למקום שלילי", סיפרה שירי קניגסברג לוי, מייסדת פרויקט "ים של חברים", בתוכנית "העולם הבוקר בשישי".

קניגסברג לוי סיפרה כי קיבלה צילומי מסך רבים מסקרים שליליים כאלה בקרב קבוצות תלמידים. לדבריה, "מדובר בכלי נשק לכל דבר, זאת לא סתם קלישאה. אף אחד לא לוקח אחריות על הילד שיצא הכי שנוא ומה הוא עלול לעשות לעצמו. כבר קרו מקרים בעבר".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

''כלי נשק לכל דבר'', צילום מסך מתוך וואטסאפ
''כלי נשק לכל דבר'', צילום מסך מתוך וואטסאפ

היא הוסיפה כי "הילדים טוענים שזה בצחוק ולא מבינים את המשמעויות, ולכן זה התפקיד שלנו, ההורים, לשאול אותם, לבדוק את הרשתות החברתיות שלהם ואת הפלאפון שלהם, ואם רואים משהו חריג לשתף את הצוות החינוכי בבית הספר ואת יתר ההורים. מספיק הורה אחד שישים לב כדי לשים סוף לאירועים כאלה".

שירי קניגסברג לוי, מייסדת פרויקט ''ים של חברים''
שירי קניגסברג לוי, מייסדת פרויקט ''ים של חברים'' | צילום: העולם הבוקר בשישי