הילדים מכניסים כל יצירה לפה? כך תכינו בצק צבעוני שאפשר גם לטעום ממנו

ילדים עם קשיים בוויסות החושי אוהבים להכניס דברים לפה, אבל מה קורה כשמכינים סליים? או יוצרים בחמר? אפשר אומנם להריח ולגעת, אבל אי אפשר לטעום. בדיוק בשביל זה קבלו מתכון לבצק שהוא גם לצרכי משחק - וגם אפשר לטעום ממנו

ילדים יוצרים בצק צבעוני
ילדים יוצרים בצק צבעוני | צילום: shutterstock

ילדים עם קשיים בוויסות החושי אוהבים להכניס דברים לפה או להריח אותם ולטעום אותם עם קצה הלשון. כשאופים איתם עוגיות הם רוצים להריח, להכניס את האצבע לבצק ולמשש וכמובן - להעביר את הבצק את מבחן הלשון.

אבל מה קורה כשמכינים סליים? או יוצרים בחמר? אפשר להריח ואפשר לגעת אבל אי אפשר לטעום. בדיוק למקרים כאלה קיים מתכון שווה במיוחד לבצק שהוא גם לצרכי משחק (אפשר להוסיף לו צבעי מאכל ולייצר כמה בצקים בצבעים שונים) וגם אפשר לטעום ממנו.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים יוצרים בצק צבעוני
ילדים יוצרים בצק צבעוני | צילום: shutterstock

מה צריך בשביל הבצק?
1 גביע של קוטג'
חבילה של מחמאה (200 גרם)
2.5 כוסות קמח תופח (או 2.5 כוסות קמח וכפית אבקת אפיה)
צבעי מאכל טבעיים

איך מכינים?
1. מרככים את המחמאה כך שתהיה נוחה לעבוד.
2. מערבבים ביחד את המחמאה, גביע הקוטג' ואת הקמח התופח - זה שלב שהוא או ממש כייפי או ממש לא לילדים שיש להם קושי בויסות חושי, השוני בין המרקמים והטמפרטורות יכול להיות נעים אבל יכול גם לא - אז תאפשרו להם לבחור.
3. לשים עד שנוצר בצק רך ונוח לעבודה - אם הוא דביק מדי אפשר להוסיף עד חצי כוס קמח ואם יבש מדי עד חצי כוס מים פושרים אבל לא יותר!
4. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך מחצית השעה.
5. אם רוצים לצבוע את הבצק מחלקים אותו לחלקים ושמים בקערה את החלק שרוצים לצבוע. מספיקה טיפה אחת קטנה של הצבע בכדי לצבוע כמות גדולה אז להיזהר! לשים את הבצק עד לקבלת הצבע הרצוי בצורה אחידה.

אפייה היא דרך נהדרת לחשוף את הילדים באופן כללי וילדים עם קשיים בוויסות החושי למרקמים חדשים ושונים וגם לאפשר להם לבחור מה נעים ומה טעים להם. לא תמיד הם ישתפו פעולה, שכן לפעמים המגע יהיה נעים ולפעמים פחות אבל חשוב להמשיך ולנסות עם מרקמים אחרים ושונים בכל פעם.