4 משפטים שאומרים על הורות ותינוקות, אבל אין בהם שמץ של אמת

אף אחד לא באמת יודע להתכונן להורות, אז הפתרון הוא לקחת כל מיני משפטים וחצאי אמיתות שמספרים ואז להתאכזב שזה לא קרה כמו לכולם, אבל אלה 4 משפטים על הורות ותינוקות שאין בהם ממש אמת

הורות
הורות | צילום: Shutterstock

כל אחד חווה הורות אחרת. יש מי שזה מגיע לו יותר בקלות ויש את אלה שיחוו יותר קושי להיכנס לשגרה החדשה, ועוד לפני שמגיעה תקופת ההסתגלות אנחנו שומעים כל מיני משפטים ולא באמת יודעים למה להתכונן. אבל אלה 4 משפטים שלרוב לא באמת קורים כשמגיע תינוק לעולם ואם רק נדע את זה מראש לא נתאכזב מעצמנו אם זה לא יקרה.

אהבה ממבט ראשון

כולם מכינים אתכם לאהבה ממבט ראשון, תסתכלו וישר תתאהבו, אבל רגע רגע, שנייה לפני כן עברתם פה לידה שהיא לא תמיד פשוטה, הרבה הורמונים, שינויים, כאבים ואחריות אחת גדולה שהתווספה תוך דקה לחייכם, כאשר אף אחד מכם לא ממש בטוח איך מתפעלים את הסיטואציה החדשה, אם לא כוללים בתוכה כמויות של עזרה.

אז לא תמיד וכמעט אף פעם זו לא תהיה אהבה ממבט ראשון. בדרך כלל יותר שני או שלישי ולא רק שזה בסדר, זה טבעי, כי הכול חדש ודי מפחיד, אז אולי עדיף להכין את עצמנו שקודם מסתגלים למצב ובאותו זמן מבינים איך לתפעל את הסיטואציה החדשה ורק אז מגלים את האהבה הענקית הזו שנכנסה לנו אל תוך החיים. אבל אהבה ממבט ראשון? זו פשוט הצבת רף מאוד גבוה שלרוב מאכזב את מי שלא חש אותה עוד בחדר הלידה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

הורות
הורות | צילום: Shutterstock

לישון כמו תינוק

לישון כמו תינוק משמע לישון גרוע. תינוק ככל שהוא יותר קטן ככה השינה שלו פחות רציפה, פחות איכותית ובאופן כללי פחות.

אז בואו נגדיר מחדש את המשפט לישון כמו תינוק ותוציאו את המחשבה הזו שזה רק התינוק שלכם. כדי שתינוק ישן באמת טוב צריכים לעבור כמה חודשים מהלידה, ויש מכלול של דברים שיש לנהל סביב השינה שלו כדי שהיא תהיה רצופה ואיכותית, כי זה לא באמת כל כך ברור כמו המשפט המתעתע הזה.

הוא משתלב בחיים שלכם ולא ינהל לכם את הלו"ז

אתם יכולים לנסות את זה בהתחלה, אבל להפוך להורה זו הגדרה מחדש של החיים שלנו, אחת ממש טובה. ומי אמר ששינוי הלו"ז הוא לא לטובה? הכול יתנהל בצורה יותר רגועה, עם סדר יום ושגרה, בלי לחץ להגיע לשום מקום כי יש פה משהו יותר חשוב לטפל בו.

אז הוא ישתלב בחיים שלכם, אבל הלו"ז ישתנה, וזה ממש בסדר, כי אף אחד לא יכול להאיץ בכם לצאת מהבית אם צריך להחליף חיתול ושלא יקשקשו לכם שתינוק בן חצי שנה צריך לדעת להירדם ברעש כשאתם רוצים לחזור הביתה להרדים אותו, כי הוא לא פשוט משתלב בחיים שלכם, הוא הופך להיות מקום ראשון בהם, ובמקום להתעסק בלו"ז שמשתנה פשוט תודו על ההזדמנות שיש לכם כזה דבר חשוב לדאוג לו.

הנקה באה באופן טבעי

אולי זו תזונה טבעית לגמרי לעומת תמ"ל אבל לאישה שרק יולדת שוכחים לספר שלרוב רובן של הנשים היא לא פשוט "באה" ואז נוצרת תחושת כישלון במקום הבנה שלהניק זה מעולה, אבל זה יכול להיות קשה ובהתחלה גם כואב. ולפעמים זה עובד אבל לפעמים גם לא ועדיף להתעסק בדבר הזה שיצרנו במקום להתייסר על מה שפחות עבד בגלל כל מיני משפטים ששמענו או לחצים שונים ופשוט נעשה את הכי טוב שלנו.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך