הילד נכנס למיטה ונזכר שהוא רעב? כך תוכלו להפסיק את התופעה

הם עושים את זה כדי למרוח עוד קצת את הזמן עד השינה, אבל התפקיד שלנו כהורים הוא להגדיר זמן ומקום לכל דבר. קבלו 4 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לאכול בשולחן האוכל ולא להיזכר שהם רעבים בדיוק כשהגיע הזמן לישון

אמא וילדה לפני השינה
הילד נזכר שהוא רעב במיטה? ככה נפסיק עם זה | צילום: Shutterstock

אנחנו לא נרצה שהילד שלנו ילך לישון רעב, אבל הוא בקושי אכל בארוחת הערב ובדיוק שמגיע הרגע שהוא צריך להיכנס למיטה הוא נזכר שבא לו לנשנש משהו אחרון, נשמע מוכר? ככה נפסיק עם ההרגל הזה.

זה תסמין, לא הבעיה

קודם תדעו מה הסיבה שזה קורה - הילד מנסה למרוח את הכניסה למיטה ולא בהכרח רעב. הוא רוצה עוד קצת זמן לדחות את השינה, מצב שלפעמים נובע ממקום רגשי כי ללכת לישון עבור ילד מהווה פרידה מהכול, ולפעמים כי הוא רוצה עוד קצת זמן אתכם. לכן, בקשה לאכול ממש לפני שנכנסים לישון כששעה קודם לכן הוא היה בארוחת ערב, זה תסמין למשהו אחר ולא באמת רעב.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים אוכלים סביב השולחן
אנחנו מגדירים להם איפה אוכלים | צילום: Shutterstock

לשולחן אוכל יש משמעות

ילדים מחפשים את הגבולות שלהם באופן תמידי, אחד מהם הוא להגדיר מה הזמן לכל דבר וכאן התפקיד שלנו לעשות להם סדר. לכן, תגדירו לילד שלכם איפה אוכלים ומתי בלי חריגות, שולחן האוכל נועד למטרה מסוימת ושם אוכלים את ארוחת הערב והמיטה נועדה לישון. רק ברגע שנגדיר לילד שלנו ולא נאפשר לאכול במיטה הוא ידע שאין מקום לבקש אוכל ברגע שנכנסים לישון.

תהיו ממוקדים בארוחת הערב

שימו לב להתנהלות שלכם בארוחת הערב, זאת אומרת שאם אתם נותנים לילד לאכול מול מסכים ייתכן שהוא לא אוכל בזמן הצפייה ורק שהמסך נכבה ודעתו כבר לא מוסחת הוא מרגיש את הרעב. ולכן, בארוחת הערב צריך להתעסק רק באוכל ולוודא שהילד מסיים אותה כשהוא שבע מספיק, ואתם שם לוודא שאין לו הסחות דעת והעניין הוא סביב הארוחה בלבד.

בלי חידושים

ארוחת ערב היא לא רגע לניסיונות ומאכלים חדשים, תשמרו אותם לארוחות הבוקר והצהריים. ארוחת הערב היא זמן שהוא חלק מהתארגנות לפני השינה, ואתם רוצים לוודא שהם אוכלים טוב. לכן, תביאו להם מאכל מוכר שהם מסתדרים איתו וירצו לאכול ממנו וכך תמנעו מהם לבקש דברים אחרים אחרי הארוחה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך