הילד לא מוכן לחלוק עם אחרים? כך תוכלו לגרום לו לעשות זאת

קשה להם לחלוק וזה טבעי, ובכל זאת זה נורא חשוב להשריש בהם את המיומנות הזו. אז למה זה כל כך חשוב - ואיך נעשה את זה ונלמד אותם לחלוק עד שזה יבוא להם באופן טבעי ואמפטי?

ילדה לא מוכנה לחלוק
איך נלמד אותם לחלוק ולמה זה כל כך חשוב | צילום: Shutterstock

ילדים באופן טבעי נורא רכושניים לדברים שלהם. כשהם קטנטנים זה כי הם רואים רק את הצרכים שלהם, ולאחר מכן זה כי יש דברים שצריכים להיות רק שלהם.
ולמרות שיש דברים שצריכים להיות רק שלהם, יש גם דברים שהם צריכים ללמוד לחלוק ובכך גם ללמוד על רוחב לב ונדיבות. כך נעשה זאת נכון.

תתחילו עם החברים

לחלוק יכול להיות חוויה מעצימה עבור ילד, והמקום בו ילד רוצה לחוות את זה יותר מכל הוא בסיטואציות חברתיות. ולכן, נוכל ביחד ללכת לקנות משהו שהוא יחלק לחברים אחרי המסגרת או החוג ולקחת את ההזדמנות להעביר לו מסר שלחלוק יכול לתת תחושה טובה ומועצמת.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ratio="1.00"]

ילדים חולקים גלידה
תהפכו את זה לחוויה מעצימה | צילום: Shutterstock

דרך משחק

גם ילדים עם אחים רגילים לריב על הצעצועים עד שכל אחד לוקח צעצוע ומשתלט עליו, אבל אם נשחק איתם במשחקים שדורשים שיתוף פעולה כמו משחקים בתורות, משחק תפקידים או בנייה משותפת, בה כל אחד נותן את חלקו למטרה אחת במשחק, נגביר את הרצון שלהם לחלוק.

תכילו

אל תלחיצו אותם ותכריחו אותם לחלוק, זה רק ייצר התנגדות, אלא תדברו איתם לפני כן ותכילו את הקושי בהבנה שזה חלק מההתפתחות שלהם. עם זאת, תדברו איתם על איך הילד שמולם ייהנה ממשהו שלהם, ואיך אתם גם הייתם רוצים שיחלקו אתכם דברים של אחרים.

תכינו אותם לפני מפגשים. אם חבר מגיע אליהם תדברו על זה שאנחנו מארחים אותו וזה אומר שגם נחלוק איתו את הצעצועים שלהם כמו שעושים בזמן אירוח, וכחלק מהשיח תתכוננו בהתאם, זאת אומרת שאם יש צעצוע מסוים שהם לא רוצים שיגעו בו ושיישאר רק שלהם - מראש תשימו אותו בצד.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך