4 טיפים שכל הורה חייב להכיר: הצעצועים שהתינוק שלכם באמת צריך

אנחנו רוצים לתת לתינוק שלנו את כל הכלים להתפתח ולחוות, אבל כשזה מגיע לצעצועים התינוק שלנו לא צריך כל כך הרבה כמו שאנחנו עלולים לחשוב. המדריך לניו בורן: כך נבחר להם את הצעצועים

תינוק משחק
איזה צעצועים תינוק צריך | צילום: Shutterstock

לא כל הצעצועים לתינוקות מתאימים לאותם גילאים. כשתינוק רק נולד אין לו יכולת לאחוז, הראייה שלו מוגבלת והצעצועים שבאמת מתאימים לו הם מוגבלים עד שיגדל קצת ויתפתח. לכן, חשוב לדעת איך לבחור להם צעצועים במקום לקנות שלל צעצועים שלא באמת יעשו שימוש מועיל. ארבעה טיפים שכל הורה חדש חייב להכיר

צבעוניות

אתם רוצים לשים בעגלה ספר צבעוני, מובייל או כל צעצוע צבעוני אחר, אבל בחודשיים הראשונים קשה לתינוק להבחין בין הצבעים ולכן עדיף צבעים בניגודיות גבוהה כמו שחור-לבן או שחור-אדום. ישנם ספרים דו צדדים שצד אחד עם צבעים בניגודיות גבוהה והצד השני צבעוני שניתן להשתמש בו אחרי גיל חודשיים כאשר הראייה מתחילה להשתפר וטווח הצבעים גדל.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק וצעצועים
איך נבחר צעצועים לתינוק

חפצים תלויים

תינוקות בחודשים הראשונים לא זוחלים, יכולת התנועה שלהם מוגבלת והדרך שלהם לבחון את הסביבה היא דרך הושטת הידיים. לכן, בהתחלה תעדיפו צעצועים שניתן לתלות, כך שיוכלו לחוש אותם ולהבין את המרחב שלהם באמצעות הצעצוע.

רעשנים

מכיוון שהם עדיין בשלבי התפתחות עלינו לבחור בקפידה את הצעצועים שאנחנו משתמשים בהם על מנת שיהיו מועילים ובאמת יתרמו להתפתחות. תינוקות מגיבים לרעש, אלמנט שיכול לעזור להתפתחות שלהם אם נשתמש גם בו ולכן תשלבו צעצועים כמו רעשנים למיניהם.

אל תעמיסו

כל דבר קטן מהווה גירוי עבור תינוק, והוא לא צריך הרבה כדי שצעצוע יפתח ויעסיק אותו, לעומת זאת מספר צעצועים על המשטח רק יפריעו לו להתרכז בצעצוע ויסיחו את דעתו. לכן, השתמשו כל פעם בצעצוע אחד - הוא יהיה מספיק אטרקטיבי עבורו ויפתח אותו יותר ממספר צעצועים בכל פעם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך