להסמיך תמ"ל נשמע לכם כמו פיתרון טוב? כך זה באמת משפיע על השינה

תינוקות קטנים יכולים להכיל כמויות קטנות של אוכל, מה שגורם להם להתעורר בלילה, ואנחנו שכל כך רוצים כבר לישון לילה שלם מנסים להשביע אותם יותר בתחושה שזה מה שיעזור. אבל, הפיתרון לא טמון בהסמכת התמ"ל. זה מה שקורה כשאנחנו מתעסקים להם עם האוכל

תינוק אוכל
האם להסמיך תמ"ל כדי שתינוק ישן יותר? | צילום: Shutterstock

אנחנו רק רוצים עוד כמה שעות של שינה, שהתינוק יסחוב עוד קצת בלי אוכל ושהלילות שלנו יתחילו לקבל צורה כי כבר שכחנו מה זה לישון לילה שלם. ואז אנחנו מנסים כל מיני דברים, אחד מהם הוא להסמיך תמ"ל בעזרת דייסות למיניהן, אבל הסמכת תמ"ל לא תפתור את בעיית הלילות - אז בואו נעשה קצת סדר.

המלצה רפואית

בדרך כלל הסמכת תמ"ל נועדה למקרים כמו ריפלוקס, משקל נמוך או מקרים רפואיים שונים שדורשים זאת. לכן, רצוי להסמיך תמ"ל רק אם יש מקרה רפואי שמצדיק את ההסמכה ואחרי שקיבלתם המלצה לעשות כך ולא כדי שהתינוק יהיה שבע יותר שעות, שכן זה לא מה שיביא לתוצאות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

בקבוק חלב
תמ''ל או הנקה הם ארוחה מספקת | צילום: Shutterstock

איך זה מרגיש לאכול המבורגר וצ'יפס וללכת לישון?

אנחנו חושבים שאם "נמלא" אותם הם יחזיקו יותר שעות, אבל הסמכת התמ"ל הופכת את הארוחה לכבדה יותר והתינוק עלול לחוות קשיי הירדמות והתעוררויות בלילה כתוצאה מתחושת אי הנוחות, כי כמו שלנו המבוגרים ארוחות כבדות לפני השינה מקשות על ההירדמות והופכות את השינה לפחות איכותית, כך גם לתינוק שאכל יותר ממה שהוא באמת מסוגל להכיל.

להשביע אותם

לקיבה הקטנה שלהם יש קיבולת מסוימת שתמ"ל ללא הסמכה או לחילופין הנקה מספיק כדי להשביע אותם, והוספה של אוכל לא תגרום לקיבולת של הקיבה להשתנות אלא רק יכביד עליה. כך שאם תינוק אוכל מספיק במהלך היום ואין מקרה רפואי שמצריך זאת, ארוחת טובה של הנקה או תמ"ל ללא הסמכה תאפשר להם שינה יותר איכותית.

באופן כללי הסברה שאם ניתן להם לאכול הרבה לפני שנשים אותם לשנת הלילה תגרום להם לישון יותר שעות היא מוטעית, תינוק בריא צריך לאכול באופן סדיר עם הכמות הנצרכת בכל ארוחה, כך הוא ילך לישון בתחושה טובה ונינוחה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך