נמנעים מבכי ליד הילדים? הכירו את הסיבות שיגרמו לכם להפסיק

כמעט כל אימא מנסה להימנע מבכי ליד הילדים, אבל האקט עצמו לא בהכרח משדר חולשה או שבירה, ולכן לא חייב להסתיר את זה. אז למה בעצם כל כך חשוב לבכות?

גם לאימהות מותר לבכות
גם לאימהות מותר לבכות | צילום: shutterstock

לבכות? ועוד ליד הילדים? תרים יד האימא שעושה את זה. אצל רובנו בכי נתפס כסוג של חולשה, כרגע של שבירה, תסכול שאנחנו לא יכולות להתמודד איתו, ולכן בוכות. לא נרצה שאף אחד יראה אותנו במצב שכזה אז בטח ובטח שלא הילדים שלנו. אבל, האמת היא שהבכי הוא תהליך פיזיולוגי טבעי, יעיל ומאוד נחוץ לנו, גם כנשים (או גברים) וגם כאימהות - והוא מסייע לנו להתמודד עם מצוקות וללמד את הילדים שלנו, דרך דוגמא אישית איך להתמודד עם מצוקות.

הדמעות שזולגות לנו מבלוטת הדמעות בעין, לפעמים ללא הבחנה או יכולת שליטה, הן תגובה טבעית למצב רגשי בו אנו נמצאים. הבכי הוא בעצם פורקן אישי וחד של הרגשות שלנו והוא קורה לכולנו בשלב כלשהו בחיים. אז נכון, לא צריך להתייפח ולהיכנס להיסטריה, אפשר פשוט לאפשר לדמעות לזלוג ולשחרר את המועקה - גם מול הילדים, ורצוי תוך כדי או לאחר מכן להסביר להם למה זה כל כך חשוב לבכות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה בוכה ביום הראשון ללימודים
לא רק לילדים מותר לבכות | צילום: shutterstock

ולמה זה בעצם כל כך חשוב לבכות?

- הבכי, כאמור, מאפשר פורקן מהיר וחד של מצוקה אישית.

- בזמן מצוקה מצטברים בגוף שלנו חומרי פסולת, הדמעות מרחיקות אותן מהגוף ובעצם מנקות אותנו.

- הבכי מאפשר הפחתה משמעותית במתח.

- ישנן הוכחות מדעיות שאנשים שבוכים יותר ומתייחסים לבכי כפעולה חיובית בריאים יותר, שכן אין זה סוד שנפש בריאה בגוף בריא.

מחקרים רבים מאששים את המסקנה שבכי הוא תהליך פיזיולוגי נחוץ ויעיל, המאפשר לאדם להתמודד עם מצוקות, ושוב, לא צריך להתפרק מול הילדים ולהתייפח בדמעות אין סוף, אבל אם היה לכן רגע קשה, מצוקה זמנית, אפילו אם שמעתן או ראיתן משהו שהעציב אתכן - מותר להביע את הצער והכאב שלכן על ידי שחרור של הדמעות ובעזרתן שחרור הרגשות.

ההתנהלות הזו תאפשר לילדים להביע אמפתיה ואהדה כלפיכם ולהבין שזה לגיטימי לחלוטין להביע רגשות על ידי דמעות בעת הצורך. עם זאת, חשוב להסביר להם שבעוד בכי הוא לגיטימי לחלוטין כשעצובים או מתוסכלים, לא להשתמש בו ממניעים אחרים לגמרי על מנת להפיק תועלת ולקבל דברים שלא היו משיגים בדרך אחרת.

הכותבת היא מאמנת להתפתחות וקידום אישי לאימהות ונוער