מצפים לתוספת חדשה למשפחה? 7 דברים שיעזרו לכם להכין את הילדים לקראת השינוי

תינוק חדש הוא תוספת מבורכת, אבל גם כזאת שמשנה את המציאות, בעיקר לילדים שמחכים בבית. אז מה חשוב לעשות לקראת בואו? שבעה דברים שחשוב שתדעו - כבר בשלב ההיריון

חשוב כבר בשלב ההיריון לחבר את הילד
חשוב כבר בשלב ההיריון לחבר את הילד | צילום: shutterstock

תינוק חדש זה שמחה וברכה, אבל גם מציאות חדשה שצריך להתרגל אליה - בעיקר כשיש עוד ילדים בבית. בכדי להכין אותם לבואו של התינוק/ת החדשים הביתה, כדאי מאוד להתחיל כבר בשלב ההיריון ולזכור שתקופת ההסתגלות שלהם יכולה להמשיך גם כמה חודשים לאחר שהתינוק כבר בבית.

כך תכינו את הילדים לקראת האח החדש:

1. יידעו אותם על ההיריון רק כאשר אפשר לראות בטן ולא בהתחלה מכיוון שמדובר בזמן המתנה ארוך. חברו אותם להיריון עצמו - שיחות עם הבטן של אמא, להרגיש תזוזות של התינוק.

2. נסו כמה שפחות לדבר על היום שאחרי ולהבטיח הבטחות שלא תוכלו לקיים, אלא הסבירו בעיקר כמה קטן ועדין הוא יהיה ושיצטרך תשומת לב ויישן הרבה בהתחלה.

3. בסמוך לתאריך הלידה שמרו על כמה שיותר יציבות בחיי הילד והימנעו משינויים גדולים כגון מעבר דירה או החלפת גן ואפילו תהליכים של גמילה ממוצץ או מחיתול.

4. עם כל ההמולה והשמחה של הלידה וכל קרובי המשפחה והחברים שיהיו סביב היולדת והתינוק החדש חשוב לא לשכוח את האח או את האחים. תדאגו להיות פנויים עבורו עד כמה שניתן לחיבוק, לרכוש עבורו מתנה - מכם ההורים ולא מהאח שנולד, ולהזכיר למבקרים לדרוש בשלומו ולהתייחס אליו גם כדי שלא ירגיש שנזנח.

5. אל תצפו ממנו להפוך להיות אח גדול בן רגע ולהתנהג כמו גדול, דווקא הלידה של התינוק עלולה לגרום לרגרסיה ולגרום לו לרצות להתנהג כמו ילד קטן בכדי לקבל יותר תשומת לב. קבלו זאת בהבנה.

6. אל תפצו אותו על כך שחייו השתנו גם אם הוא מרגיש שהם השתנו לרעה. חשוב להיות שם בשבילו אבל לא לעבור על חוקי הבית או לפצות יותר מדי על מצב טבעי ונורמלי לחלוטין.

7. תנו לו את המקום שלו - תנו לו לבטא את הרגשות שלו בקול והקשיבו למה שיש לו לומר. מצאו זמן להיות רק איתו בכדי שיקבל את מלוא תשומת הלב ולא ביחד עם התינוק.

הכותבת היא מאמנת להתפתחות וקידום אישי לאימהות ונוער