יוצאים עם הילדים למסעדה? כך תהפכו את הבילוי למוצלח

יציאה למסעדה עם הילדים יכולה להפוך מכיף משפחתי למשימה מאתגרת במיוחד בלשון המעטה. אבל אם נדאג לכמה פרטים נוכל להפסיק לחשוש וליהנות מהארוחה

משפחה בארוחה
יציאה עם הילדים למסעדה | צילום: Shutterstock

זה נשמע נורא נחמד לצאת עם הילדים למסעדה, אבל בפועל זה יכול להיות בילוי מביך ואף מתיש, כי אחד רץ בכל המסעדה והשני מעיף את האוכל וצורח. אבל אם נקפיד על כמה דברים חשובים, נוכל לשבת איתם בחוץ בכיף.

תעסוקה

אנחנו המבוגרים נהנים לשבת, לדבר ופשוט לאכול, זה כל הבילוי עבורנו, אבל ילד שמחכה חצי שעה לאוכל מוצא את עצמו משתעמם, לכן חשוב שנצא ערוכים עם תעסוקה מתאימה מהבית.

תעדיפו דפי יצירה או צעצוע שהילדים אוהבים מאשר מסכים שינתקו אותם לגמרי מהסיטואציה, כי לטווח הרחוק אתם לא תרצו לקבע הרגל שטלפונים מקובלים סביב השולחן, וכשהילד שלכם יגדל ושיחה תהיה דרך לגיטימית להעביר את הזמן לפני שהאוכל מגיע, זה כבר לא יראה כאופציה מכיוון שהם התרגלו לטלפונים סביב השולחן.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים במסעדה
איך נהפוך יציאה עם הילדים למוצלחת | צילום: Shutterstock

טיימינג

כשאתם יוצאים עם הילדים אתם צריכים להיות מתואמים לצרכים שלהם, לכן עדיף לא לצאת כשהם צריכים לישון או אחרי ארוחה אלא לבחור זמן שיתאים גם להם. גם אם זה אומר שזו תהיה ארוחת ערב מוקדמת, תעדיפו שתהיה על הזמן שהם צריכים לאכול ארוחת ערב ולא על הזמנים שאתם רגילים אליהם, ככה הילדים יהיו במיטבם וגם יצפו לאוכל במקום לקטר שהם עייפים.

מיקום

תבחרו מיקום שיתאים לכם אבל קודם כל שיתאים לילדים. עדיף שיהיה מקום עם מדשאה צמודה שיהיה להם מקום לשחק לידכם במידה וקשה להם כבר לשבת, ככה שהם יהיו בזווית העין שלכם. אם יש לכם תינוק עם עגלה או שאתם צריכים כיסא תינוק, תוודאו מול המסעדה לפני כן שתקבלו מקום נוח ומרווח.

תפריט מתאים

לפני שאתם מגיעים תבדקו את התפריט, שהמנות מתאימות שם גם לילדים, כי זה לא בילוי רק עבורכם אלא זמן משפחתי שכולם צריכים לצאת מרוצים ממנו. כך גם הרגע בו כולם ישבו לאכול יהיה רגע רגוע ומהנה בו כולם יתעסקו בארוחה במקום בתלונות על אוכל שהוא "לא אכיל" לטעמם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך