לא מקפידים על תנומות יום? כדאי שתדעו איך זה משפיע על התינוק שלכם

כשאנחנו מתייחסים לשינה של תינוקות ופעוטות, עלינו לקחת בחשבון גם את תנומות היום, שחשובות לא פחות משנת הלילה. לכן, חשוב שתכירו אלו דברים עלולים לקרות אם לא תקפידו עליהן

תינוק ישן
חשיבות של תנומות יום | צילום: Shutterstock

אנחנו לפעמים לא מייחסים חשיבות לתנומות היום אצל תינוקות בתחושה שמקסימום הם ישלימו את זה בלילה או שהלו"ז שלנו יותר חשוב מהתנומות. אבל, יש להם השפעה ישירה על הלילה, להתפתחות שלהם ולאיכות השינה. ולכן, חשוב שתכירו כיצד זה באמת משפיע.

שנת הלילה

תינוק שישן טוב ביום ישן טוב בלילה. ככל שהוא גדל הוא דורש פחות תנומות במהלך היום, אבל כאשר אנחנו נותנים לתינוק את שנת היום המספקת שלו כך שנת הלילה תהיה איכותית יותר, הוא יגיע פחות עייף ללילה ויירדם יותר בקלות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק עומד במיטה
למה תנומות יום כל כך חשובות | צילום: Shutterstock

מצב הרוח

כמו המבוגרים שצריכים את שעות השינה שלהם כדי לתפקד במלוא האנרגיה, כך גם תינוק שלא עושה תנומה מספקת במהלך היום, יקום "הפוך" ועם מצב רוח ירוד לעומת תינוק שעשה תנומה מספקת.

התפתחות

חלק חשוב בהתפתחות של תינוק היא השינה, ולרובנו יש את המחשבה שאם הוא ישן טוב בלילה זה יהיה מאגר מספק, אבל מעבר להשפעה השלילית שיש לשנת הלילה כשתנומות היום הן דלות ולא איכותית, כך גם להתפתחות שלהם, כי שינה אצל תינוקות לעומת מבוגרים מתחלקת במהלך 24 שעות ולא רק במהלך הלילה.

שגרה

תינוקות זקוקים לשגרה, וחלק מהותי ממנה מורכב מהשינה. אם נשבש להם את השינה כך כל השגרה שלהם תופר. לכן, כשאנחנו מחליטים לגרור אותם לשעות שונות בכל יום בגלל אילוצים שלנו במקום לתכנן את עצמנו סביב התנומות שלהם אנחנו פוגעים גם באופן ישיר בשעות הערות וההאכלה.

כמובן שאם אנחנו משנים את השעות באופן חריג מדי פעם בגלל אילוצים שאין אפשרות לשנות זה לא ישבש את השגרה ונוכל לחזור אליה במהרה, שכן מדובר במקרים בהם היומיום שלהם משתנה כל הזמן.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך