נמאס לכם להעיר? 3 דרכים שיגרמו לילדים שלכם לסדר את החדר

אתם לא מפסיקים לבקש מהם לנקות ולסדר את החדר ובסוף מוצאים את עצמכם עושים את זה במקומם? יכול להיות שיש לנו את הפתרון שישנה את המצב

חדר מבולגן
חדר מבולגן | צילום: shutterstock

רוב הילדים הם בלאגניסטים מטבעם. גם ילדים שאוהבים סדר ומקפידים עליו לא תמיד ירצו לסדר את החדר או להחזיר את הצעצועים למקום. זה יכול לשגע הורים, גם כאלה שלא מקפידים על הסדר בשאר חלקי הבית בצורה יוצאת דופן.

כמובן שאפשר לריב עם הילדים ולומר להם שוב ושוב (ושוב) לאסוף את הצעצועים שלהם, לסדר את השולחן, להרים את הבגדים המלוכלכים מהרצפה ולשים אותם בכביסה - אבל זה לא תמיד עוזר וגם גורם לחיכוכים, בעיקר עם מתבגרים. אפשר גם לסדר אחריהם ואז הבחירה היא שלכם - לסדר ולהתעצבן ולהעיר תוך כדי או פשוט לקבל את העובדה שאתם "מחלקת הסדר" בבית ולסדר אחריהם מבלי להתלונן על כך. ויש אפשרות שלישית שתעזור לשני הצדדים לשמור על הסדר ביתר קלות והיא ללמד את הילדים לסדר, בדרך שלהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

הגיע הזמן להפסיק להתלונן ולהתחיל ללמד
הגיע הזמן להפסיק להתלונן ולהתחיל ללמד | צילום: shutterstock

הכוונה היא לא להסביר להם שהם צריכים לסדר את החדר ולהחזיר כל דבר למקום, את זה הם כבר יודעים אבל אין להם כוח או שהבלאגן לא מפריע להם כמו שהוא מפריע לכם. ויש גם ילדים שפשוט מסתדרים יותר טוב בחדר המבולגן שלהם מאשר כשהוא מסודר, בעיקר אם מישהו אחר מסדר אותו עבורם. אז איך מלמדים את הילדים לסדר את החדר בצורה שהם גם יבצעו וגם יתמידו?

הצעה ראשונה: פינת הבלאגן - מניחים בה ארגז או קופסה שאליה הוא יכול לזרוק הכול. בגדים שאין לו כוח לשים בכביסה, לכלוך שלא מתאים לו לזרוק לפח עכשיו, ספר שהוא קורא, צעצוע שאין לו כוח להחזיר למקום. כשהקופסא מתמלאת או פעם בשבוע - פשוט לוקחים אותה ומסדרים את הכול במקום.

הצעה שנייה: קובעים יום ושעה שהיא "שעת הסדר" ובה עם או בלי העזרה של ההורים מסדרים את החדר בצורה כזו שלא יהיו דברים זרוקים על הרצפה, לכלוך או כביסה ויהיה אפשר לנקות אותו בקלות.

הצעה שלישית: מכינים ביחד רשימה של דברים שחובה לעשות (כמו כביסה למשל או לרוקן את הפח) ודברים שהם פחות קריטיים (כמו לסדר את השולחן) וכך הילדים מקפידים רק על מה שהוסכם וההורים לא מתלוננים .

הכותבת היא מאמנת אישית לבני נוער