רוצים לאפשר לבת שלכם להתאפר, אבל חוששים? כך תעשו זאת נכון

המציאות שבה ילדות קטנות מתגנבת לשידת האיפור של אימא שלהן חלפה, וכיום עם החשיפה המוגברות לרשתות החברתיות הן כבר מבקשות לקנות איפור לעצמן. כמו באלמנטים רבים של חינוך, גם כאן החוכמה היא הצבת גבולות | כך תעשו זאת נכון

איפור בקרב ילדות קטנות
איפור בקרב ילדות קטנות | צילום: shutterstock

מתאפרת? ילדה? שעוד לא חגגה בת מצווה? אז מסתבר שכן. בהחלט כן. אם אנחנו בתור ילדות היינו מתגנבות לשידת האיפור של האימהות שלנו ושל האחיות הגדולות בכדי להתנסות במוצרי האיפור שלנו אסור, הרי שהילדות של היום כבר יכולות ללמד אותנו איך להתאפר.

המדיה החברתית, המשפיעניות השונות, וגם סדרות של מוצרי איפור מותאמים לילדות קטנות שהחלו למלא את המדפים - כל אלה מביאים למצב בו ילדה בת שש רוצה להתאפר ומבקשת שנקנה לה מוצרי איפור. לסרב? להרשות? ואם כבר מרשים - איפה עובר הגבול?

הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט בתור הורים זה איפה עובר הגבול שלכם ולעמוד בו. אם החלטתם שלא מתאפרים עד גיל מסוים, אז זה לא צריך לשנות שהחברות שלה מתאפרות כולן ושהמוצר עולה "רק" 10 שקלים או פחות. הכול מתחיל ונגמר בגבולות שאתם קובעים ובמה שאתם מאפשרים. ואם כבר אפשרתם לה להתאפר, זה לא אומר שמהיום היא יכולה ללכת לבית הספר מאופרת כמו דוגמנית מסלול או שחקנית הוליוודית, גם כאן צריך להציב גבולות, להנחות, ותמיד לעקוב ולהיות מודעים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

איפור בקרב ילדות קטנות
איפור בקרב ילדות קטנות | צילום: איפור בקרב ילדות קטנות

היא אולי חושבת שניצחה אתכם כי הרשיתם לה להתאפר כמו כולן, אבל זו כל החוכמה בלהיות הורים - לאפשר להם את מה שאנחנו רוצים ורואים לנכון, בזמן שהם מרגישים שניצחו את המערכת. איך תעשו את זה נכון?

1. שבו איתה לשיחה - תבינו למה היא רוצה להתאפר, מאיפה הגיע הרעיון. בקשו ממנה להראות לכם אחרי מי היא עוקבת, למה היא אוהבת את אותה דוגמנית/שחקנית ואת האיפור שלה.

2. לכו איתה לקניות - אל תתנו לה סכום כסף לרכוש מה שהיא רוצה אלא הכינו רשימה מראש של מוצרים שאתם מאשרים (למשל ליפגלוס שקוף כן, מסקרה לא) עם הסבר, ולכו איתה לרכוש את המוצרים ביחד.

3. בדקו את המוצרים לפני רכישה - העור של ילדים רגיש יותר ואיפור יכול לפתח אלרגיות או פצעונים וחבל. בדקו שמדובר במוצרים היפו-אלרגניים המיועדים לעור רגיש או אפילו מוצרים שמותאמים לילדות ונערות. ודאו שאין בהם רכיבים כמו חומצה היאלורונית או רכיב אחר שלא מותאם לשימוש בגילן.

4. החליטו עבורן איפה, מתי וכמה הן יכולות להתאפר - מה שמתאים בבית לא תמיד מתאים בחוץ, בטח שלא לבית הספר.

5. אל תתפתו ללחץ חברתי ופרסומות - ודאו שהמוצר טוב, איכותי, ויש בו כמות מספקת בהתאם למחיר.