הילדים מכורים למסכים? 3 דברים שיעזרו לכם לצמצם את זמן השימוש

אנחנו מבינים שהילדים שלנו נמצאים יותר מדי זמן מול המסכים, אבל לא יודעים איך לצמצם את זמן הצריכה. אם נקפיד על 3 דברים נוכל לעזור להם להתנתק קצת מהמסכים ולהיות קצר יותר איתנו

ילדים מול מסכים
איך נצמצם את זמן המסך | צילום: Shutterstock

אנחנו רוצים לדבר איתם קצת, וכל מה שהם רוצים זה את הטלוויזיה או הטלפון. אנחנו לא מסוגלים כבר לראות אותם מהופנטים מול המסך, אבל המינון שלהם בכמות הצריכה של המסכים תלויה גם בנו. אלה 3 דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית את זמן המסך ולזכות בזמן איכות איתם.

תהוו דוגמא

אתם לא יכולים לבקש מילד להפסיק עם המסכים אם אתם בעצמכם מרותקים לטלפון כשאתם ביחד. זה מתחיל מגיל מאוד צעיר, כשאנחנו עם התינוק שלנו ורוב הזמן עסוקים עם הטלפון הוא באופן טבעי יימשך לטלפון שלנו, ולא סתם, זה כי ההורה בעצמו מהופנט לטלפון והתינוק שרגיל באופן טבעי לחקות את הוריו. בתוספת לכך שהוא רואה אותו כל כך מחובר למכשיר הזה ורק רוצה להבין מה כל כך מעניין שהוא מפספס, וכך נכנס בו הרצון גם לקחת חלק.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק עם טלפון
מסכים לתינוקות | צילום: Shutterstock

לא בזמן ארוחות

עליכם לדאוג שהארוחות יתרכזו סביב השולחן וכמו שיש הגדרה היכן אוכלים כך עליכם להגדיר שבזמן הארוחה אין טלפונים, לא אתם ולא הם. תתחילו את זה עוד כשאין להם טלפון, תשבו סביב השולחן ותהיו ללא מכשירים ניידים וזה יהפוך להרגל כשיגדלו. זה יאפשר לכם זמן בו אתם כולם ביחד בלי הסחות דעת, וגם יצייר גבול לילדים מתי אפשר להיות מול המסך ומתי צריך לשים אותו בצד ולעשות אתנחתא.

טלוויזיה

הם נחשפים למסכים מגיל קטן, כאשר אתם בוחרים את כמות החשיפה של ילד לטלוויזיה, גם אם זה נותן לכם שקט להתפנות לארגונים בבית או סתם לשתות קפה רגע בשקט במקום לדאוג להם לתעסוקה.

תגבילו מסכים כל עוד אתם יכולים, לפני שהם מתבגרים ואתם לא שם לווסת להם את כמות המסכים. כי ילד שרגיל לשבת שעות מול הטלוויזיה עלול להמשיך באותו קו גם כילד בוגר ואם נגביל מגיל צעיר מסכים הם יתרגלו וילמדו להעסיק את עצמם בבית גם בדברים אחרים, בידיעה שיש עוד אופציות ו"להשתעמם" זה לא כזה דבר רע, הרגל שילך איתם לעתיד.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך