"איך אדע אם אני מחבב מישהי?": כך תנהלו שיחה עם המתבגרים שלכם

בגיל ההתבגרות מוחם של הילדים שלנו מוצף בלא מעט שאלות, וגם אם הם לא יודו על כך בקול, הם מצפים מאיתנו שנספק להם תשובות. אז כדי שתגיעו מוכנים קבלו מאיתנו שישה טיפים לשיחה הבאה עם המתבגרים שלכם

אבא ובנו בשיחה
אבא ובנו בשיחה | צילום: shutterstock

מתי יהיה לי חבר ראשון? איך אני אדע אם אני מחבב מישהי? למה הבנות האחרות בכיתה מסתכלות עליי? איך אפשר לדעת אם מישהי באמת חברה שלך? הרבה מאוד שאלות עוברות בראשם ובליבם של המתבגרים והמתבגרות שלנו ולמרות שאולי הם לא יודו בזה בקול, הם מצפים מאיתנו שנספק להם תשובות.

לכן, חשוב מאוד שנהיה ערניים לשינויים במצבי הרוח שלהם ושנבין מה עובר עליהם (נסו להיזכר איך אתם הייתם בגילם) וכמובן שנספק להם מענה בכדי שלא יחפשו אותו במקום אחר. אז איך מנהלים שיחה עם המתבגרים שלנו? קבלו מאיתנו כמה טיפים חשובים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

1. נשמו עמוק וגלו הרבה סבלנות והבנה. גם אם זה נראה לכם שולי או אפילו מטופש בגיל ההתבגרות כל דבר קטן נדמה כמו סוף העולם, ולכן חשוב שתכילו את התחושות האלה.

2. אל תדחו את השיחה למועד אחר. אם הם כבר אזרו אומץ לשאול אתכם שאלה מביכה ענו עליה בפירוט ואל תגידו להם שתדברו על זה מאוחר יותר.

3. נהלו את השיחה במקום שקט רגוע וניטרלי- רצוי מחוץ לבית. צאו לטיול בשכונה, שבו ביחד על ספסל, לכו לשתות שייק ביחד. הראו להם שאתם שמים אותם בראש סדרי העדיפויות שלכם.

4. בעיקר תקשיבו. תנו להם לדבר לפרוק ולשתף. ככה גם תגלו מה מטריד אותם, מה הם יודעים על הסיטואציה והם ירגישו נוח לשתף אתכם. שאלו שאלות מכוונות והקשיבו לתשובות.

שיחה בין הורים לבת שלהם
שיחה בין הורים לבת שלהם | צילום: shutterstock

5. שתפו אותם גם - ספרו להם על החוויות שלכם כמתבגרים בסיטואציות דומות, ספרו להם איך התמודדתם ומה עזר לכם.

6. הציעו להם לדבר עם איש מקצוע - לא תמיד נוח לדבר עם אמא ואבא, לפעמים צריך מישהו חיצוני שאינו חלק מהסיטואציה שקל להיפתח בפניו. הציעו להם לדבר עם יועצת בית הספר, עם פסיכולוג או כל מבוגר אחראי אחר שאתם וגם הם יכולים לסמוך עליו.

גם אחרי השיחה שימו לב להתנהלות היומיומית שלהם, לתדירות המפגשים החברתיים שלהם, להרגלי האכילה והשינה שלהם ותהיו עם אצבע על הדופק לגבי כל שינוי חריג.

הכותבת היא מאמנת אישית לבני נוער