קמים בלילה לשים מוצץ? כך תוכלו ללמד את התינוק לשים אותו בעצמו

התינוק נרדם בקלות בזכות המוצץ, אבל כשאנחנו צריכים לקום לשים להם את המוצץ במהלך הלילה זה כבר לא משרת אותנו כמו שצריך. אז מה עושים? כך תוכלו ללמד אותו לקחת את המוצץ בכוחות עצמו גם באמצע הלילה

תינוק שם מוצץ

אתם קמים בכל לילה לשים לתינוק את המוצץ ורק רוצים שהוא כבר ישים אותו לעצמו? קבלו מאיתנו שלושה טיפים שיעזרו לכם לזרז את התהליך.

להיכנס למיטה בלי המוצץ

אל תכניסו אותו למיטה עם המוצץ, כי אז הוא לא יבין שיש לו מוצצים במיטה למקרה הצורך אלא פשוט יתרגל לעובדה שאתם שמתם לו את המוצץ וימשיך לדרוש זאת כל הלילה. אז בתור התחלה, שימו אותו במיטה בלי המוצץ ותובילו אותו לאחד המוצצים במיטה על מנת שיכניס אותו לפה בכוחות עצמו ובהתחלה באמצעות הכוונה שלכם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק עם מוצץ
איך נלמד תינוק לשים לעצמו מוצץ | צילום: Shutterstock

גיל מתאים

תינוק בין גיל 7-5 חודשים כבר מסוגל להתחיל לשים לעצמו את המוצץ, אבל ללא שיתוף פעולה שלכם והכוונה כיצד לעשות זאת ולהשתית לו את ההרגל שהוא עושה זאת בכוחות עצמו כאשר אתם לא נותנים לו אותו בכל פעם שהוא קם.

לפני גיל 5 חודשים היכולת המוטורית שלו מוגבלת ואין לו את האפשרות לעשות זאת גם אם ממש תנסו ותרצו, ובטווח של 7-5 חודשים תוכלו ללמד אותו להרים את המוצץ בכוחות עצמו ולעשות זאת גם באמצע הלילה כשהוא קם וזקוק לו.

תרגול במהלך היום

לפני שאתם מתפנים לדרוש מתינוק לשים לעצמו מוצץ כשהוא קם בלילה תתרגלו איתו את היכולת במהלך היום במשטח המשחקים. שימו 8-6 מוצצים על משטח ותאפשרו לתינוק לקחת אותו בכוחות עצמו ולשים בפה. בהתחלה תכוונו ותעזרו להם עם תמיכה והובלה שלכם עד שיעשו זאת לבד ותוכלו להתחיל ללמד אותם לעשות זאת גם בלילה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך