ליד גן הילדים: בת שנתיים הכניסה פרח לפיה - והובהלה לבית חולים

אחיה של ליבי הקטנה הביא לה פרח מהעץ הסמוך לגן שלו והיא טעמה ממנו. הסייעת מיד התריעה כי מדובר בעץ רעיל וליבי החלה להעלות חום ופונתה לקבלת טיפול רפואי. האם שיתפה בפוסט בפייסבוק: "לא האמנתי שזה יכול לקרות - תמיד תהיו עירניים"

זמן צפייה: 04:08

אורית פלג, אימא לשני ילדים מגבעת שמואל, שיתפה בחשבון הפייסבוק שלה על התקרית שכמעט הסתיימה באסון: "ידעתי שזה קיים, אבל לא האמנתי עד כמה זה יכול להפוך למציאות".

"ביום שני שעבר אספתי את בתי הקטנה ליבי (2) מהגן ומשם המשכנו לגן של בני הבכור ליאם (4.5)", כתבה פלג בפוסט, "כאשר אספתי את ליאם, הוא ניגש לעץ הצמוד לגדר הגן שלו. עץ שהילדים רגילים לשחק עם הפרחים היפים שלו לאחר שנשרו ארצה. ליאם אסף כמה פרחים וחילק לחברים שלו ונתן אחד לאחותו. לפתע אני שומעת את ליבי אומרת לי 'אימא, טעמתי'. ראיתי אותה מחזיקה את הפרח קרוב לפה שלה. הפרח היה שלם ולא ראיתי חלקים ממנו בפיה".

"סייעת הצהרון שישבה בחצר ושמעה את ליבי, אמרה לי 'זה עץ רעיל. שליבי לא תכניס לפה. הילדים בגן כבר מכירים'. זמן קצר לאחר מכן, ליבי העלתה חום. בבירור מול המוקד הארצי להרעלות נמסר לי שמדובר בעץ בשם 'תבטיה הרדופית'. עץ רעיל מאוד אשר בליעה של זרעיו או חלקיו גורמת למוות. נסענו בדחיפות לבית החולים, שם ביצעו בליבי בדיקות מקיפות. בעיקר בדיקות לב כיוון שהרעל פוגע בתפקוד הלב. בבדיקת הדם נמצאה כמות קטנה של הרעל ולכן נשארנו לאשפוז".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תבטיה הרדופית, העץ שפירותיו רעילים
תבטיה הרדופית, העץ שפירותיו רעילים | צילום: אורית פלג

"בבית החולים התייחסו למקרה שלה כמקרה דחוף וגם המוקד להרעלות היה בקשר תמידי עם בית החולים. ליבי הייתה צריכה להיות מחוברת לניטור למשך כל הלילה. למחרת, לאחר שבבדיקת הדם נראה כי כמות הרעל במגמת ירידה, שחררו אותנו. במהלך השבוע חווינו תופעות לוואי (פריחה, פצעונים, שלשולים) והמשך בדיקות".

"כבר למחרת האשפוז, הגננת של ליאם עדכנה אותי בכך שהעירייה דאגה להגיע במיידית וכרתה את העץ הרעיל. בערב כאשר חזרתי לאסוף את ליאם מהגן נוכחתי לדעת כי קיים עץ נוסף בשטח הגן. היום (שבוע לאחר המקרה), כרתו גם אותו".

פלג חתמה את הפוסט בסיבה שהביאה אותה לפרסם אותו: "אני מפרסמת את הפוסט הזה כדי שאתם ההורים תהיו עירניים! אל תסמכו על מחלקת הגינון שאם שתלו עץ מסוים בגן ילדים, אז העץ בטוח. תעשו סריקה ותבדקו. והכי חשוב, למדו את ילדיכם, לא לגעת בצמחיית רחוב לא מוכרת. אם זיהיתם עץ רעיל, תפנו לעירייה".