חוששים ששגרת השינה של ילדיכם תופר בגלל ארוחות החג? כך תעשו זאת נכון

אנחנו מקפידים על טקס ושעות קבועות ואז מגיעה תקופת החגים ואיתה הארוחות המאוחרות ושינויים בלו"ז המוכר והידוע. אבל אם נקפיד על כמה כללים פשוטים נוכל לאפשר שגרה בריאה לקטנטנים שלנו בכל זאת

ארוחת חג

אנחנו מקפידים על סדר סביב השינה של הפעוט שלנו, מקפידים על הרדמות בשעה קבועה, אבל אז מגיעה תקופת החגים ואנחנו לא ממש בטוחים איך לתמרן, האם להשאיר תינוק ער בארוחת החג, להשכיב אותו לישון בחדר ליד ואיך לא נשבש את כל הסדר שביססנו? כך נעשה זאת נכון.

מי יהיה נוכח בארוחה?

אומנם ניסע כל המשפחה לארוחת החג, אבל לפני גיל שנתיים וחצי תינוק זקוק יותר לצרכים הבסיסיים שלו ולשגרת השינה הקבועה שלו, שכן הוא לא באמת מבין את משמעות הארוחה סביב השולחן. ולכן, עדיף להרדים אותו לפני תחילת הארוחה ולתת לו את השגרה שהוא צריך עד כמה שניתן.

בערך בגיל שנתיים וחצי פעוט יכול להחזיק קצת יותר וניתן לתת לו להיות חלק מארוחת החג. עם זאת, הוא לא חייב להישאר עד הסוף ואפשר להביא עגלה גם לו ולאפשר לו לשים ראש ולהירדם אם ירצה כשהוא מראה סימני עייפות. בצורה הזו תמנעו קשיים ובכי מהצד שלו בעקבות עייפות ורצון לישון, וגם אתם תוכלו לשבת בארוחת החג בנינוחות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק ישן
איך לשמור על שגרת שינה בחג | צילום: Shutterstock

ארגון סביבת השינה

אם אנחנו יוצאים לארוחת חג בדיוק בשעה שהתינוק צריך ללכת לישון, אנחנו ננהל את כל טקס השינה בבית באותו סדר שהוא מכיר, וכשנגיע לארוחה ניכנס לחדר שקט עם העגלה המוכרת של התינוק ונשים אותו לישון. גם אם זה אומר ששעת השינה תאוחר בחצי שעה עד שנגיע למקום הארוחה, עדיף שנרדים שם ולא בבית כדי שנימנע מכל ההעברות לאוטו ולעגלה שאלה עלולים להפריע לשינה שלו.

במידה ונגיע מוקדם יותר לארוחת החג, נעשה את טקס השינה אצל המשפחה, אבל רצוי שנעשה זאת בסביבה שקטה ולא עם כל האורחים מסביב על מנת להקטין את הגירויים לתינוק שממילא נמצא בסביבה לא מוכרת.

דברים שחשוב להביא

על מנת לתת כמה שיותר תחושה מוכרת במקום זר בשעה שהפעוט שלנו צריך ללכת לישון מומלץ להביא דברים מוכרים כמו חפץ מעבר שכולל חיתול טטרה או בובה אהובה. אם אתם עושים מקלחות בבית בו מארחים אתכם לארוחת החג תביאו את השמפו שלהם ותשאירו אותם עם ריחות שהם מכירים.

תורידו גירויים

ארוחת חג היא מקום מלא בגירויים עבור הפעוט שלנו, וככל שאנחנו מתקרבים לרגע השינה רצוי להוריד את כמות הגירויים, להיכנס לחדר שקט ולהרגיע את האווירה לפחות חצי שעה קודם. זאת על מנת שהפעוט יצליח להיכנס לאווירת השינה ולעשות את המעבר, אחרת ההרדמה תהפוך למאתגרת.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך