אחרי החגים כבר כאן: כך תחזירו את הילדים שלכם לשגרה בקלות

השנה תקופת החגים הייתה ארוכה ולחזרה למסגרות עלולים להתלוות קשיים וצורך בהסתגלות מחודשת, אבל אם ננהל נכון את השינוי נוכל להקל עליהם ולתת להם ביטחון להיכנס לשגרה מלאה

אמא וילד
איך נחזור בקלות לשגרה בין החגים | צילום: Shutterstock

השנה כל החגים יצאו על ימי חול, כך שהחופשה התפרסה כמעט על כל החודש, ועכשיו כשצריך לחזור לשגרה מלאה הם עלולים לחוות קושי וסוג של הסתגלות מחודשת. כדי להקל עליהם (וגם עליכם) קבלו ארבעה דברים שא]שר לעשות.

תציעו להם שיחה

אחרי ימים אינטנסיביים יחד כנראה שרק המחשבה להיפרד לכל היום תקשה עליהם, אז לילדים שנמצאים בגני עירייה - תציעו להתקשר לגן לשיחה קצרה באמצע היום ולשאול לשלומם, זה יתן להם ביטחון שגם אם לא תתראו במהלך היום אתם עדיין קרובים ואופציה מנחמת בידיעה שהם נפרדים מכם אחרי תקופה ארוכה יחד.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה חוזרת ללימודים
איך נתמודד עם השינויים בשגרה | צילום: Shutterstock

תתכננו את אחה"צ

עכשיו כשחוזרים לשגרה מלאה אחרי חופשה ארוכה הם מחכים יותר לרגע בו יסיימו את המסגרות ויחזרו הביתה, ולכן אם תתכננו את אחר הצהריים כבר מהבוקר, תחליטו ביחד מה תעשו אחרי המסגרות ותיתנו להם משהו לצפות לו, לזכור שאחרי היום במסגרת אתם תיפגשו ותעשו שוב כיף ביחד, הם יצליחו ללכת יותר בקלות למסגרת בתחילת היום.

אל תוותרו על השגרה

כנראה שהכול השתבש והתהפך בחופשה, אבל כדי להקל על החזרה לשגרה כדאי להתחיל לייצר סדר מעכשיו - כמו זמני ארוחות, שינה וזמני פעילות קבועים במהלך היום. זאת, כדי לעזור להם לייצר תחושה של זמן ושגרה מבעוד מועד.

אם תתחילו להקדים את שעת השינה בהדרגה כבר עכשיו, הם יצליחו לחזור לשעות הקבועות בימים של המסגרות ולא יתקשו להירדם, מה שיוביל אותם לקשיים בהתעוררות במקום לקום רעננים ובמצב רוח טוב.

תתעסקו בחיובי

אל תבטלו את הרגשות שלהם כי זה רק ייתן להם להרגיש שאין להם מקום, אבל בזמן שאתם מבינים את מה שהם עוברים תדברו איתם על הדברים הטובים שמחכים להם במסגרות - החברים, הפעילויות והחוגים, ושכמו שכיף לצאת לחופש ככה כיף לחזור ולנצל את ההזדמנות לעשות דברים שאין אפשרות לעשות בבית והם אוהבים לא פחות.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך