האם שבנה נפל ממתקן שעשועים מדברת לראשונה: "הוא פרכס לי בידיים, קרה לנו נס"

חלי צאיד, שבנה הקטן אליה, נפצע קשה בשבת האחרונה לאחר שנפל מגובה של ארבעה מטרים, סיפרה בתוכנית "העולם הבוקר" על רגעי האימה ("הוא שכב על הרצפה ולא זז") - והפנתה אצבע מאשימה כלפי העירייה: "המתקן הזה מסוכן מאוד. זאת לא הפעם הראשונה שילד נפצע שם"

זמן צפייה: 05:34

אליה בן ה-4.5 נפצע קשה בשבת האחרונה מנפילה ממתקן גבוה בגן שעשועים בחדרה. הוא נחבל בראשו ופונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים, שם לאחר מאמצי החייאה חזר להכרה מלאה וכעת הוא במצב טוב. אימו, חלי צאיד, סיפרה לראשונה על רגעי האימה בתוכנית "העולם הבוקר" - והפנתה אצבע מאשימה נגד עיריית חדרה.

"שלשום בסביבות השעה שתיים בצהריים הלכתי עם בעלי ושלושת הילדים שלי לאקו פארק. אנחנו מרבים לבלות שם ובשבתות הפארק הומה אדם. הם התחילו לשחק במתקנים בזמן שאנחנו יושבים על ספסל ומדברים. ראיתי שניים מהילדים יורדים במגלשה ושמתי לב שאליה לא ירד איתם. קמתי לראות איפה הוא ובעלי הבחין בו נופל מגובה של ארבעה מטרים", סיפרה האם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אליה צאיד
אליה צאיד | צילום: העולם הבוקר

"אני לא בדיוק הבנתי מה קורה אז רצתי אליו והוא שכב על הרצפה, אפאטי לגמרי. ראיתי שהוא מתחיל להכחיל והתחלתי לצרוח 'שמישהו יזמין אמבולנס'. אנשים שם התחילו להתגודד סביבנו ותוך כדי שאני בטלפון עם נציג של מד"א אני מנסה לשמור על שפיות כי עוד שני ילדים שלי בוכים", המשיכה. "הילד התחיל לפרכס ומד"א הגיעו מהר והתחילו לתת לו טיפול ראשוני, העלו אותו על האמבולנס ובמשך רבע שעה הם נלחמו על החיים שלו. הגענו לבית החולים ותוך כדי שמטפלים בו הילד שלף בעצמו את מכונת ההנשמה. כל הרופאים היו בשוק. קרה לנו נס. קיבלתי את הילד שלי במתנה בפעם השנייה בחיים".

לאם יש טענות קשות נגד עיריית חדרה: "זה מתקן מאוד מסוכן. אני יודעת שכבר היו ארבעה מקרים של ילדים שנפצעו במתקן הזה בעבר. הדבר היחיד שעשו כדי לנסות למנוע מקרים מהסוג הזה הוא לשים שלט שאומר 'הכניסה למתקן מגיל 6'. ילד בן ארבע וחצי לא יכול לקרוא שלט כזה. יותר חמור מזה גם ילד בן 6 שעולה למתקן כזה ואין מעקה בטיחות יכול להחליק ולהיפצע קשה. אין הרבה הבדל. זה יכול לקרות לכולם". היא הוסיפה כי עדיין לא פנתה לעירייה "אבל אני לא הולכת לוותר בקלות. אני רוצה למנוע את המקרה הבא".

מתקן השעשועים שממנו נפל אליה
מתקן השעשועים שממנו נפל אליה | צילום: העולם הבוקר

האם יצאה גם נגד התגובות ברשת: "כל מי שאומר לי 'איך לא השגחת?' צריך לדעת שזה יכול לקרות לכולם. אני משגיחה על הילדים שלי ואנחנו רגילים לשחק בפארק הזה וזאת גם עובדה שברגע שראיתי שהוא לא נמצא במגלשה יחד עם שני הילדים האחרים שלי קמתי ישר לבדוק מה קורה".

חלי צאיד, אימו של אליה
חלי צאיד, אימו של אליה | צילום: העולם הבוקר

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "המתקן מתוחזק באופן שוטף באמצעות החברה למשק וכלכלה ונבדק ע"י מעבדה מוסמכת ומאושרת ע"י משרד הכלכלה. המתקן עומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים. השימוש במתקן לילד עד גיל 6 בהשגחת מבוגר, וסביבו מוצבים שלטים המורים על כך".