"אנחנו שמחים בהצלחות של כולם. גאים שיש תוכנית בפריים טיים שמפרגנת להיפ והופ"

לכבוד עלייתה של העונה החדשה של "נבסו" בשבת הקרובה, תפסנו לשיחה קצרה את חברי להקת "קפה שחור חזק" והם הרימו לנו את האווירה, בדיוק כמו שהמוזיקה שלהם עושה

תמונה קפה שחור חזק

לצמד "קפה שחור חזק"  יש רשימת השגים ארוכה. ב-2014 יצא הסינגל החמישי שלהם "יהיה בסדר" בשיתוף עם הראפר הישראלי נצ'י נצ' וכבש את מצעדי הפזמונים ברדיו, ב- 2015 השיקו את אלבום הבכורה שלהם, "רק לעלות" ובאותה השנה הם חיממו את הופעתו של כריס בראון בארץ. ב-2017 הם מבצעים את שיר הנושא של הסדרה נבסו, "ילד גבר"  עם נתי חסיד (שגם ייעץ מוזיקלית לשתי העונות של הסדרה). בהמשך גם זכו בפרס אקו"ם על פריצת דרך במוזיקה הישראלית והקליטו שיר במיוחד לסדרה, את "נבסו הגיע" עם יוסי ואסה.

מה שלומכם ועל מה אתם עובדים בימים אלו?

ב"ה, הרוב טוב השאר בטיפול. תמיד בתנועה קצת מתחת לרדאר בתקופה האחרונה אבל אנחנו תמיד בתנועה.

יוסי ואסה עם הפרס הלילה. ''הרגשנו כמו נאשם, ויצאנו זכאים''
שאפו ליוסי ואסה על היצירה שגם הביאה כבוד למדינה והביאה פרס "אמי | צילום: יח''צ

איך נוצר החיבור בין הלהקה לבין נבסו?

יוסי ואסה הוא בן דוד שני שלנו והוא יוצר מדהים. אנחנו ו90% מהעדה גדלנו על הצמד "יוסי ושמואל" (יוסי ואסה ושמואל ברו), ואנחנו מאותה השכונה בנתניה, קריית נורדאו. אנחנו מכירים את כל הזמרים שהשירים שלהם מופיעים בסדרה ושמחים שיש תוכנית בפריים טיים שמפרגנת להיפ הופ.

עוד בנושא:

נבסו חוזרת בעונה שנייה, פרועה ומצחיקה

מאחורי הקלעים של העונה השנייה של נבסו: "יש לסדרה זאת נשמה, נפש והומור"

בינג' נבסו: צפו בכל פרקי הסדרה

יש לכם פרק אהוב בסדרה?

אנחנו צופים אדוקים! זו סדרה מעולה, שאפו ליוסי ואסה על היצירה שגם הביאה כבוד למדינה והביאה פרס "אמי" ארצה. ריספקט! אנחנו מאד אוהבים את הסדרה וצופים בה עם המשפחות שלנו ואנחנו בטוחים שאנחנו לא היחידים, כי העובדות מדברות בעד עצמם ו"ביג אפפ" לכולם. הפרק עם שמלש שהוא ישב לפני האירוע וחיפש במחברת כמה כסף בעלי השמחה נתנו באירוע שלו, זה משהו שכולם נתקלים בו לעיתים תכופות בבית. בעיננו, סלומון מרשה הוא שחקן אלוף. (לצפייה בכל הפרקים של נבסו לחצו כאן)

[brightcove_iframe video_id='parenthood-nevsoo-season-02-clips-promo-05' autoplay='0' credit='' desc='' kid='0_cmxaauvl' duration='42'']

אסתר רדא הנחתה את טקס המשואות, תקוה גדעון זכתה באח הגדול, פנינה תמנו-שטה התמנתה לחברת כנסת חדשה ועדן אלנה שזכתה לייצג אותנו באירוויזיון. יש האומרים שזו "השנה של יוצאי אתיופיה". זה מורגש בעיניכם או שזו סתם הכרזה עיתונאית?

אנחנו שמחים בהצלחות של כולם, כל אחד בדרכו. יש עכשיו נרטיב תקשורתי מיותר לחלוטין. בכל פעם שיש מישהו מהעדה שמצליח בזכות עצמו, היכולות והכישורים שלו- התקשורת עושה מזה את קרקס "האתיופי הראשון". קאט דה בולשיט, אנחנו לא רואים כתבות על "העיראקי הראשון" או "הרומני הראשון" ומספיק עם הקטלוגים האלה! יש לאנשים שמות וככה צריך לקרוא להם, בשמם. אנחנו מרגישים שזה גם זלזול באינטיליגנציה שלנו.

[brightcove_iframe video_id='parenthood-nevsoo-season-01-articles-clip-new-wm' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_o15oknm3' duration='183'']

מה הלאה מבחינת הלהקה? מה החלום ומה אתם עושים על מנת להגשים אותו? על אילו שיתופי פעולה אתם חולמים עליהם?

החלום הוא פשוט לחיות, לקום ולהתעורר מוזיקה. זה מה שעושה אותנו מאושרים ומעבר לזה -הכל הוא בונוס. אנחנו מתרכזים במוזיקה שלנו ושואפים לתת השראה לאמנים צעירים והם אלה שיישארו אחרינו וזה הדבר הכי חשוב, הדור הבא. אז ככה שהשאיפה שלנו לשת"פ הוא איתם.

בכל פעם שיש מישהו מהעדה שמצליח בזכות עצמו, היכולות והכישורים שלו- התקשורת עושה מזה את קרקס "האתיופי הראשון"

מילה אחרונה?

לחיי עוד המון עונות ונקווה שהסדרה תתן השראה ליוצרים צעירים לחלום בגדול בכל תחום שתרצו לעסוק בו, זה הזמן לכוון גבוה ולא לפחד. לעשות, להגשים והכי חשוב "לבחור בעצמנו, בשביל עצמנו".

נבסו בעונה חדשה - שבת מיד אחרי הישרדות VIP בערוץ 13.