המניפולציות הקטנות של הילדים

הם מוזיקאים מחוננים, המפלצות הקטנות שלנו, פורטים לנו על הרגשות כדי להשיג את מבוקשם. ככה הם עושים את זה

זמן צפייה: 00:29

מאת: אסף כץ

תכל'ס, הם ממש חמודים בתחילת הדרך. איפה הבעיה? שהמודל שלהם לחיקוי הוא מפלצות די גדולות שנמצאות כל הזמן לידן. החמודים הקטנים, רואים אותנו, נאלצים להקשיב לנו, ולבסוף, הם גם בחלק לא קטן מהמקרים משכפלים אותנו, ואז נוצרות להן מיני-מפלצות, שפשוט מתנהגות כמונו. ברור שזה יכול להיות כיף גדול ואפילו משעשע, אבל פה בדיוק זה מתחיל להסתבך.
בסופו של דבר, מה שמניע אותנו, ההורים, להפוך עולמות ולתת לילד את מה שהוא מבקש ע-כ-ש-י-ו, הן אותן מניפולציות קטנות. הם מוזיקאים מחוננים, הקטנים האלו, פורטים לנו על רגשות האשם וגורמים לנו להרגיש שבאותו הרגע, אנחנו לא מספיק טובים בשבילם, או בכלל. הם יודעים להידבק במטרה ולהישאר נאמנים לאמת האחת, שלהם, ולכך יש כמה סוגים של אפקטים:

אלו שנולדו להופיע מול קהל
אצלם כל מניפולציה היא הפקה, וככל שהקהל גדול יותר, כך גם האנרגיה שלהם. תוכלו להיתקל בהם בסופר, במרפאה, בקניון, ברחוב, בקולנוע הקרוב לביתכם – וכמובן, בביתכם. בד״כ על הרצפה, בלווי סאונד סוער ומגוון בעיטות לכל הכיוונים. קצת כמו מנהל הקמפיין של הילרי, רגע אחרי הבשורה.

אלו שעומדים על שלהם
ליטרלי, נעמדים ולא זזים - הם מעבירים מסר מאוד ברור: שום דבר לא יקרה פה, אני לא זז ושהעולם יתפוצץ. הנשק הקטלני הזה עומד לשימושם של הקטנטנים בכל רגע נתון, אבל משום מה הם בוחרים להשתמש בו דווקא במקום האחרון שהייתם רוצים שזה יקרה, ובזמן הכי לא מתאים - כשאתם ממהרים.

המשתדלים
הו, הם כאלה חמודים, אלו שמנסים בכל כוחם לעשות הכל כדי לקבל את מה שהם רוצים, אבל בטוב ובטיפה מוגזם. הם יציעו עזרה ויעזרו בלי להציע, הם יוכיחו שהם מתנהגים בצורה טובה מהרגיל, ויוכיחו כישורי טיימינג מושלם כשיהפכו למלאכים בדיוק כשהאח או האחות במקרה מתנהגים ממש לא יפה. מלאכים ממש.

השקטים
הם אלו שיזרקו הערה מידי פעם כדי להביע את מורת רוחם. כמו שנאמר, מים שקטים חודרים עמוק ללב, שמאיים להתפוצץ מרגשות אשם. אלה הרגעים שבהם פתאום אנחנו מגלים שגם ילדים יכולים להיות "פולנים" קטנים. הרבה פעמים זה ממש מעצבן לשמוע את זה בזמן אמת, אבל בד"כ זה פשוט מצחיק. הנה כמה דוגמאות:

ילדים הם התסריטאים הטובים ביותר
ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם
ילדים הם התסריטאים הטובים ביותר

אסף כץ, אבא של שני, רוני ומאיה. יחד עם שרית (אשתו) יזם לפני כארבע שנים את דף הפייסבוק "ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם" ומאז הם מטפחים אותו עד עצם היום הזה. אסף הוא גם איש קריאייטיב, תסריטאי ומרצה. כתב בעבר לתכניות טלוויזיה רבות, ביניהן ‘ארץ נהדרת’ ו’מועדון ‘לילה’ ובהווה הוא אחד היוצרים של הסדרה ‘אלישע’

מפלצות קטנות פרק 1
לטור הקודם של אסף כץ

לפרקים המלאים של מפלצות קטנות
לפרקים המלאים של מפלצות קטנות

מפלצות קטנות | רשת
מפלצות קטנות מחכות לכם גם בפייסבוק