למה ילדים משקרים?

ילד שמסוגל לשקר הוא ילד שהתפתח כראוי מבחינה קוגנטיבית. מחאו לעצמכם כף בשקט ואז התחילו לחנך

זמן צפייה: 14:53

מחר, 12.12, תתקיים בגנקי בתל אביב ההרצאה "אלף פעמים אמרתי לך" של היועצת המשפטית ומכשירת יועצי המשפחה, מיכל דליות, במסגרת סדרת "הרצאות על הבר".

אחד הנושאים הכי מתסכלים להורים, הוא איך להתמודד עם ילדים שמשקרים. " הם לא מתחילים ממש לשקר לפני גיל 6" מספרת מיכל דליות. "כשמגלים שהילד משקר, ללכת הצידה ולשמוח בלב כי זה מראה על התפתחות שכלית, קוגנטיבית מהממת" הוסיפה. ילד שמסוגל לשקר זה ילד שהתפתח נהדר מבחינה שכלית, אז קודם כל תשמחו שהילד התפתח כמו שצריך, ולאחר מכן, זה הזמן להיכנס לחינוך.

יש כל מיני התנהגויות של ילדים שהורים לא אוהבים, או שהם מלחיצים אותם. מבוגרים מלבישים על התנהגויות של ילדים היגיון של מבוגרים ובד"כ זה פשוט לא תופס. "ילדים צעירים משקרים מהמון סיבות" מסבירה מיכל דליות. "המבוגרים זוכרים שהם שיקרו בגילאים מאוחרים יותר כדי להסתיר. הילדים משקרים מסיבות אחרות לגמרי" הוסיפה. לדוגמא ילד שרוצה להאדיר את עצמו או אפילו להגן על עצמו, יבחר בשקר.

כמו כן, חלק מההורים מכשילים את ילדיהם ולכן נולדים השקרים. כשהילד מרוח בשוקולד על פניו, למרות שלא היה אמור לאכול, אל תשאלו האם הוא אכל את השוקולד, כשזה ברור לנו שהוא אכל. אל תשכחו שגם אנחנו, המבוגרים, משקרים כל הזמן והם שומעים את זה. אז מה עושים? צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם עם דנה פאן לוזון וקובי מחט

>> אלוהים שלי | איך מסבירים לילדים שלנו מה זה אלוהים?
>> ילדים יודעים שאצל סבתא יש חוקים אחרים