כך תהפכו את 2017 לחסכונית במיוחד

רגע לפני שאתם הולכים לקניות, ומתחילים לשלם על שקיות ניילון, קבלו 3 טיפים שיעזרו לכם לחסוך עלויות

זמן צפייה: 00:47

מאת: אלירן חביב

מה היה קורה אם היינו מקימים לתחיה את יוליוס קיסר ולוקחים אותו לסיור במדינת ישראל שנת 2017? קשה לדעת. אבל מה שבטוח, כאשר הוא היה נכנס לסופר מרקט הוא היה שואל אם מדובר במחסן המזון המלכותי.

כל אחד מאתנו יוצא באופן קבוע לקניות, ויכול לקנות מוצרים שיוליוס קיסר אפילו לא דמיין שקיימים. השפע והמגוון מפתים אותנו לקנות, פרסומאים כישרוניים רוצים שנכניס את המוצר שלהם לעגלת הקניות, וגם רשת המזון רוצה שנקנה כמה שיותר. אז איך נצליח לזכור שאנחנו אזרחים במדינת ישראל שנת 2017 ולא יוליוס קיסר המודרני? לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם כשאתם הולכים לקניות.

1. סדר, רבותי, סדר!
כמה פעמים חזרתם הביתה עם שקיות עמוסות וגיליתם להפתעתכם שבארון נמצאים בקבוק קטשופ סגור וכמה שקיות פסטה, וקניתם שוב בטעות קטשופ ופסטה? אז נכון, לא תצטרכו לקנות החודש יותר קטשופ ופסטה. אבל מסתבר שהייתם מעדיפים את הכסף הזה בחשבון הבנק ולא בצורת שקית פסטה ששוכבת בארון, במיוחד אם אתם כבר נמצאים במינוס. מה הפתרון? תשאלו כל קצין לוגיסטיקה בצבא והוא יגיד לכם שבלי רשימה יש בלאגן. לפני שאתם יוצאים לסופר, תסתכלו מה חסר ותעשו רשימה מסודרת. אתם תגלו שבסוף החודש חשבון הבנק שלכם שמח יותר.

אין שום סיבה לאגור מוצרים בבית
אין שום סיבה לאגור מוצרים בבית | צילום: shuterstock

2. "שלוש בעשר, בקניה מעל 200 שקל".
נשמע מוכר? מבצעים זה דבר נפלא. אבל רק אם אנחנו צריכים את המוצר. אם זה חורג מרשימת הקניות שלנו (זוכרים את הרשימה מהטיפ הקודם?), זה רע מאוד עבורנו. אין שום סיבה לאגור מוצרים בבית, רק בגלל שרשת המזון גילתה שתאריך התפוגה שלהם עוד יומיים והיא מנסה להיפטר מהם. אז מה? נפסיד את המבצע?! התשובה היא- כן. כי גם בשבוע הבא יהיה מבצע וגם בזה שאחריו. ואני מבטיח לכם, גם בזה שאחריו.

3. אין ידיד יותר נאמן מכסף מזומן
אז הגעתם לקופה, אחרי מסע ארוך בין המדפים, ואחרי שמצאתם את החומוס שבכל פעם עובר מקום. הקופאית שואלת את השאלה הנצחית- "לחלק לתשלומים?" ואתם עונים את התשובה הנצחית "כן, כמה שיותר...". אז לא. מעכשיו התשובה היא "לא". למה? כי אתם תקנו גם בחודש הבא את אותה קניה. מה הטעם לשלם בחודש הבא על העגבניות לסלט של החודש הזה? זו הדרך הבטוחה לצבור חובות. וחוץ מזה, אולי לא שמתם לב, אבל חברות האשראי גובה ריבית גבוהה על התשלומים. זה יכול להגיע בקלות לכמה מאות שקלים בשנה וגם יותר. אז למה לפרנס את חברת האשראי במקום לצאת לבית קפה?

אלה היו שלושה טיפים ששווה ליישם. אתם עובדים קשה בשביל הכסף שלכם ומגיע לכם ליהנות ממנו, במקום לפרנס את רשת המזון, הפרסומאים וחברות האשראי. נכון, לפעמים קשה לשנות הרגלים. אבל זה כל כך משתלם!

אלירן חביב, הוא יועץ לכלכלת המשפחה