סופר נומי: גורו השינה שהצילה אלפי הורים עייפים במיוחד

הורים צעירים מכירים את התסכול בחוסר שעות שינה. אל תוך הבעיה הזאת, התעורר שוק שלם של יועצות שינה שמבטיחות לעשות כל מה שצריך לכדי להחזיר להורים את הסיבה לחיות

תינוק ישן
תינוק ישן | צילום: פוטוליה

אם לשפוט על פי שעת צהריים שגרתית בביתם שבמושב ינוב, שני ותומר ויטולסקי יכלו בקלות לדגמן פוסטר של הורות מוצלחת, חמה ולבבית, לארי בן השבעה חודשים ועומר בת הארבע. רק שהתמונה הזאת מספרת רק חצי מהאמת, זה המואר והשליו של שעות האור ביממה.

שני היא רק דוגמא לסטטיסטיקה של הורות מודרנית במירוץ ההישרדות המתאגר של השגרה. בסקרים שנערכו לאחרונה בכמה אתרי הורות מובילים בארה"ב, נמצא כי 91% מאוכלוסיית האמהות לתינוקות מדווחות על חוסר שינה. בסקר בריטי שנערך ביוני השנה נמצא כי הורים לתינוקות ישנים בממוצע רק 4 שעות ו-44 דקות בכל לילה, כלומר מאבדים 50 לילות שינה בשנה. באופן צפוי, בכל המחקרים ניכר הבדל משמעותי בין נשים לגברים.

 

אל תוך הוואקום האינסומני הזה התעורר שוק שלם של יועצות שינה, ספרי הדרכה, קבוצות ופורומים שמבטיחים לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר להורים את הסיבה לחיות. ויש גם מי שכמובן יודע לעשות מההיסטריה הזאת כסף, רק תושיטו יד לכיס. מוצר אחד יעשה קסם והבייבי יעבור למצב מאוזן.

במניעים של דורית קרייזר אין מה לחשוד. מי שהחלה את דרכה כאחות אחראית במלונית של בית החולים שיבא, ועברה שבע שנים של לימודי פסיכותרפיה והדרכת הורים, הפכה לגורו שינה עם תכנית רדיו משלה ומוניטין שמורכבים ממכתבי תודה של מאות הורים שבזכותה ישנים טוב יותר בלילה. דורית מייצגת את השיטה שנחשבת על הסקאלה קשוחה יותר, וכוללת הוראות להתרחקות הדרגתית מהתינוק, גם אם הוא בוכה, כדי שיסגל לעצמו יכולת להירדם לבד.

 

אישה בלונדינית ישנה
אישה בלונדינית ישנה | צילום: אימג`בנק/gettyimages

בצד השני של הסקאלה נמצאת למשל שירלי, שפתחה לאחרונה קבוצת פייסבוק בשם "המדריך המציאותי לשנת תינוקות". הכל החל בנסיון אישי שלה עם הדרכת שינה שדווקא הוכיחה את עצמה. היום קבוצת הפייסבוק של שירלי היא המקום שבו מדברים קצת אחרת.

בקבוצה הצטברו עדויות על נזקים של ממש שנגרמו מייעוץ שינה רשלני. אחרי המאבק בעישון ובמגיפת ההשמנה, איכות השינה הופכת יותר ויותר מרכזית בשיח של ארגוני בריאות במערב, וחשיבותה בקרב ילדים מודגשת ביתר שאת, אבל בעולם שאחרי מהפיכת הידע, הורים טרוטי עיניים חשופים ליותר מדי עצות, שדורשות מהם רק יותר בחירות והמערבולת הזאת בטח לא עוזרת להם ללכת לישון. בשקט.

בעולם שבו אין דבר שאי אפשר לקנות, 1000 שקלים ואל הבית תגיע סופר נני פרטית שמבטיחה לאלף את הילדים לישון לילה שלם ורצוף.