הכירו את אלין, רקדנית, יוטיוברית – וילדה בת 3

מתכנת אפליקציות בן 8, רקדנית בת 10 וילדה בת 3 עם סרטונים ויראליים - כך נראית הילדות של ילדי דור הסמארטפונים. "העולם מתקדם, לא נרצה שיישארו מאחור"

אלין, יוטיוברית בת 3
אלין, יוטיוברית בת 3 | צילום: הצינור עם טל ברמן

שלושה דורות חיים בעידן הטכנולוגי של היום, וכל אחד מהם חווה את המסך שהפך בשנת 2018 לדייר המרכזי בבית באור שונה לגמרי.

 

רגע אחרי שהתינוק נולד הוא זוכה לסלפי הראשון שלו, ויהיה חשוף לעולם הטכנולוגי המתפתח בקצב מסחרר. "ילידי 1995 ועד היום מורגלים לטכנולוגיה, אין להם את החשש והפחד", אומרת ד"ר לירז מרגלית, פסיכולוגית מהמרכז הבינתחומי.

 

אלין, בת 3, היא היוטיוברית הצעירה ביותר בישראל. מיכאל ושירן, ההורים שלה ושל אלרואי, משתייכים בעצמם לדור הצעיר, הם יוצרים בבית את סרטוני היוטיוב שמעלים לרשת ומתחזקים עמוד אינסטגרם עם כ-24 אלף עוקבים. "היא רקדה יפה, היתה בת שנה, אני מצלם אותה והיא אומרת 'אל תפריע לי'", מספר האבא, "לא כל ילדה זוכה להיות בגיל 3 כל כך מפורסמת. הילדה הזו שווה 19 מיליון צפיות. אין מה לעשות, העולם מתקדם, הטכנולוגיה משתלטת לאט על החיים. שתלמד, שתסתגל, שתבין שזה העולם. אני לא רוצה שהיא תישאר מאחור".

 

אנסטסיה אברבוך, בת 8, ריצ'י ראידמן הבן של ניקול, ומיה שנירר, הבת של לאה, כבשו גם הם את הרשת לפני גיל 10. "הדרך של המוח שלנו להגיב לזה זו הפרעת קשב", אומרת מרגלית, "צריך גירוי מתמיד, פידבק מתמיד".

 

הילדים של היום עשויים מתוכנה חדשה - ואנחנו אלה שצריכים להדביק את הפער.