"זה פשוט קסם": הורים לתאומים חושפים את המורכבות - והכיף

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם באחוז לידות מרובות עוברים - אבל מאחורי כל לידת תאומים, נמצאים הורים שצריכים לחלק את האהבה ותשומת הלב שווה בשווה. קל זה לא

תאומים
תאומים | צילום: פוטוליה

מי אמר שלגדל שני זוגות תאומים שווה בהכרח כאוס דומסטי יומיומי? אם לשפוט על פי המקרה של שלי וליאור מראשון לציון, כל מה שצריך זה נוכחות של צוות צילום וארוחת הערב מתנהלת כמו מסדר.

עשר דקות אחרי, המצלמה כבר פחות מעניינת את שני זוגות הזאטוטים, והמסדר כבר מזכיר יותר מטווח. טריבל טו כפול 2, ועוד שתיים.

 

חמש דקות בג'ימבורי בכפר סבא מספיקות כדי להיווכח שלידת תאומים מולידה איתה הורות מסוג אחר לגמרי. זה מה שהבינו גם קרן וגלי, שתי בלוגריות, שחברו יחד והקימו את 2wins, אתר המיועד לקהילת ההורים לתאומים בישראל. במקביל לאתר, מנהלות הבנות קבוצת פייסבוק סגורה המונה כ-10,000 הורים פעילים, ערוץ יוטיוב, פרופיל אינסטגרם, ושש קבוצות וואטסאפ שונות המסווגות על פי גילים.

 

כחמישה אחוזים מסך כל היילודים בישראל בשנים האחרונות הם בלידות מרובות עוברים, זאת לעומת כארבעה אחוזים וחצי בשנת 2012, ארבעה אחוזים בשנת 1996 וכשני אחוזים וחצי בלבד בשנת 1980. עלייה חדה שמציבה את ישראל בפסגת המדינות המפותחות עם שיעור הלידות מרובות העוברים מהגבוהים בעולם לפני ספרד (4.4), ארצות הברית (3.4) או יפן (1.9) למשל.

 

הקושי הפסיכולוגי המיידי של הורים לתאומים נסוב סביב הקשר בין הורה לתינוק. בעוד שהורים לילד יחיד עוברים שני שלבים פסיכולוגיים נפרדים: הראשון "שלב הבועה" - שלב ההיקשרות בין ההורה לתינוק המאופיין בקשר אחד על אחד בין שניהם, ורק שנים מאוחר יותר השלב השני - שלב ההיפרדות שבו התינוק וההורה הופכים לאט לאט לשתי ישויות נפרדות, הורים לתאומים נקשרים ונפרדים משני הילדים שלהם במקביל.

 

אבל האתגר המשמעותי ביותר של הורים לתאומים הולך ומתחדד ככל שהקטנים הופכים לגדולים, וקשור לחינוך ומתמקד בשאלת המתח בין הביחד ללחוד.