נעמה קסרי זוכה לטיפול משפחתי

היא לא תצא לטיול שנתי עם הילדים וגם לא תרים הפקה כשהקטנה היא "אמא של שבת". אבל הילדים אצלה שמים בושם מגיל אפס ("כי גננות אוהבות יותר ילדים שמריחים טוב") והם עצמאיים מאוד. בואו להציץ לבית של נעמה קסרי

טיפול משפחתי
טיפול משפחתי | צילום: גליה אלכסנדר

תכירו את נעמה קסרי (39), הבעלים ומנכ"ל של קליניקת BU לאסתטיקה רפואית (והזוכה הראשונה של "הישרדות" ומנחת טלוויזיה בעבר), נשואה לגל ארז (52), עוסק בשוק ההון. השניים גרים בהרצליה והורים לילדיו של גל מנישואיו הקודמים: אלונה בת 19, יואב בן 17,שירה בת 15 ולבנה של נעמה מנישואיה הראשונים, רועי בן 11 ובתם המשותפת דניאל, בת 4.5.

 

"התחתנו לפני שנתיים וחצי כשבתנו הייתה בת שנתיים ואחרי שנים יחד. זה היה מדהים! עד היום הילדה זוכרת את החתונה ולדעתי הקונספט חייב להשתנות. אין דבר יותר מרגש מחתונה עם הילדים, זה הופך את החתונה לברית נישואים ולא לעוד קרנבל", קסרי אומרת.

 

"הילדים של גל כבר מתבגרים כך שהם נפגשים אתנו לפי רצונם ולא ע"פ הסדרי ראייה. בגיל הזה הסדרי הראייה מתמסמסים ואי אפשר להגיד להם מתי לבוא. כשהיו קטנים זה היה יותר מסודר. גל אבא פעיל ומעורב והם מבלים הרבה יחד, בסופי השבוע גם אני משתדלת לפגוש אותם ולבלות איתם".

 

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

האם אני אמא טובה?

שוקלים הורות ללא זוגיות? כדאי שתחתמו על הסכם משותף

הילדים דבוקים למסכים? לא נורא

יום במשפחתה של נעמה מתחיל כשהיא מתעוררת מוקדם,5:3 ב- לריצת בוקר. "לעת זיקנה התחלתי להתעורר מוקדם בבוקר, מה שלא קרה מעולם", היא מתבדחת.  בימים שבהם אין אימון בוקר נעמה מתעוררת ב-7:30 ומתחילה לעזור לילדים בהתארגנות הבוקר. "הבן הגדול שלי מאוד עצמאי. אני מגדלת אותם לעצמאות, אני רק הפקח. הוא מתארגן לבד ויוצא לבית הספר על אופניים. הקטנה מתעוררת עם טלוויזיה ובקבוק. כן, עדיין עם בקבוק, כי ברור שצריך לשתות משהו בבוקר ושוקו זו לא אופציה אז לפחות בבקבוק יש ויטמינים. היא מתלבשת עצמאית ולפעמים מתאפרת כמו אמא."

 

אחרי שהיא לוקחת את הקטנה לגן ממשיכה נעמה ליום עבודה עמוס ומלא בקליניקה או בפגישות עבודה מחוץ לקליניקה. בבקרים מסוימים היא גם מספיקה לאימון TRX.

 

אחה"צ היא אוספת את הילדים ופעם בשבוע מקפידה על "דייט צהריים עם רועי". שלוש פעמים בשבוע נעמה עובדת עד 20:00 ואז בייביסיטר נמצאת עם הילדים. "הבייביסיטר עושה איתה דברים שלי ממש אין סבלנות לעשות כמו יצירה או עוגיות. כיף להן ביחד", קסרי מתוודה.

 

טיפול משפחתי
טיפול משפחתי | צילום: גליה אלכסנדר

איזו אמא את?


נעמה חושבת רגע איזו אמא היא ואומרת: "אני לא היסטרית בכלל, אני מחנכת את הילדים לשמחת חיים, ערכים בסיסיים כמו כבוד לאחר, עזרה לזולת, כבוד למבוגרים, לקבלת השונה ועוד דברים שלדעתי נעלמים מין העולם. אותיות ואנגלית דורה תלמד אותם בטלוויזיה, אני תפקידי ללמד ערכים." נעמה היא אמא שמעודדת את הילדים לעשות עבור עצמם, מדריכה אותם ומעודדת אותם להתנסות. "מגיל צעיר הם יודעים איך חוצים כבישים ואף לא הייתי אמא שרק נותנת להם יד בכביש, אלא לימדתי אותם איך עושים את זה. גם את הטלפון שלי הם מדקלמים מגיל צעיר ויודעים בדיוק מה לעשות אם הם הולכים לאיבוד. חשוב לי שידעו להסתדר."

 

איך את משלבת בין אימהות לקריירה? את עובדת הרבה שעות, מנהלת עסק עצמאי, איך זה עובד עם זמן למשפחה וגידול ילדים?


"זה קשה מאוד, אפילו לא פייר. אין מצב שגבר היה מצליח לעשות את מה שאני עושה ביום, אני סוג של תמנון. בדיוק היום ביקשתי מהבת שלי לעשות משהו והיא שאלה אותי אם היא נראית לי תמנון? לא יודעת איפה היא שמעה את זה, אבל זה כל כך נכון. זה מטורף, מתיש, מעיף".

יכולתי להרשות לעצמי לא לעבוד. הייתה שנה וחצי שלא עבדתי, שלאחריה הרגשתי שהמוח שלי נהיה ספוג. כמה בן אדם יכול להסתובב סביב הילד שלו? כמה אפשר להיות המזכירה של הילד ולקחת אותו לחוגים רק כדי שיהיה לך מה לעשות ובמה להתעסק? זה לא בשבילי, יש כאלה שזה מתאים להן. אני רוצה להגשים את עצמי והגבר שלי תומך ומפרגן לי. לפעמים גם הוא היה רוצה שאהיה יותר בבית אבל הוא מבין שזו אני. למשל, אני לא בוועד של הכיתה ולא אופה פשטידות. הודעתי להם כבר בתחילת השנה שאני בכל מה שקונים או בחד פעמי. יש לי המון הערכה לאימהות שיש להן סבלנות ורצון. אחותי, למשל, היא הסיוט של כל אמא, אצלה כשהילדה אמא של שבת זו הפקה, אצלי עוגת פילסברי לכל היותר."

נעמה שלמה עם האמא שהיא ומספרת שזו לגמרי בחירה, אך לעיתים המצפון עובד שעות נוספות. היא מספרת שגם הבן שלה היה רוצה שהיא תצא ללוות את הטיול השנתי, אבל הוא מבין שהיא "אמא אחרת" לדבריה.

 

את מתעסקת הרבה באסתטיקה ובמראה חיצוני, גם כי זה העסק שלך וגם ברמה האישית. איך לדעתך זה משפיע על הילדים?


"דוגמא תמחיש הכי טוב... לבת שלי יש שיער מתולתל וילדה כזו יכולה בקלות לסבול מהשיער שלה או להיות קורבן להתעללות מצד הילדים אפילו לנידוי. מהרגע הראשון שיצא התלתל הראשון היא שמעה ממני כמה היא מדהימה ויפה ושהשיער שלה מקסים והיום היא יודעת להגיד לך שמי שצוחק עליה פשוט מקנא. אין לה שום עניין עם השיער. הילדים שלי שמים בושם מגיל אפס! כי ילד שמריח טוב מקבל יותר אהבה מהגננות ושקרן מי שיגיד אחרת. יש להם מודעות למראה חיצוני וזה אולי נשמע רדוד אבל אנשים אוהבים אנשים אסתטיים, לא בהכרח יופי אלא ניקיון וטיפוח. לא כל אישה יפה אבל יש אישה מטופחת או לא מטופחת".

 

טיפול משפחתי
טיפול משפחתי | צילום: גליה אלכסנדר

אם הבת שלך תתעסק במראה החיצוני שלה ותבקש לשנות אותו בגיל צעיר, תאפשרי לה?


"אני אזרום אם הילדה שלי עם כל דבר שיפריע לה. אני סבלתי כבר בגיל 12, הייתי שעירה והלכתי רק עם ארוך ואמא שלי לא הייתה רגישה למצוקה שלי ולבושה שחשתי ולא זרמה איתי. אני מאמינה שצריך לראות מה מפריע לילדה ולנסות לעזור לה, אם זה מביך את הילדה או גורם לה לשבת מבויישת בפינת הכיתה צריך לעזור לה. אם הילדה שלי תרצה הגדלת חזה או הזרקות לשפתיים בגיל 12 זה כמובן לא יקרה, אבל אם אני אראה שמשהו פוגע בדימוי העצמי שלה אעשה מה שצריך על מנת לחזק אותה. הגיל הוא לא חוק וצריך להפעיל שיקול דעת. צריך לדאוג שהילד יהיה מאושר ולהבין מאיפה הילד מביא את זה ומה המטרה. אם המטרה היא להיות קים קרדשיין זה לא יעבור, אם זה כי הילד מרגיש רע עם עצמו אז יש על מה לדבר".

 

שניכם בפרק ב' והמשפחה מורכבת מהילדים שלו שלך ושל שניכם. מה זה אומר להיות "משפחה מורכבת"? איך זה עובד אצלכם?


"הים משפחה מורכבת היא כבר המשפחה הרגילה. פרק ב' בא עם הרבה מטענים. זה לא רק הילדים, זו גם גרושה וגרוש מכל צד, זה השריטות מהסיבוב הקודם, הפחדים. יש דרך אחת שהדבר הזה יצליח וזו אהבה חזקה. יש לא מעט מכשולים והרבה רעשי רקע והסוד הוא בהקשבה, תקשורת טובה, הכלה, להחליט מה באמת חשוב לכל אחד ומהם הקווים האדומים. זה סיר לחץ מטורף ורק אהבה חזקה ותקשורת יכולים לגרום לזה לעבוד.פרק זה לא פשוט וצריך להילחם ולעשות כל מה שצריך, אבל כמובן לא בכל מחיר".

 

עוד כמה שנים כשהילדים יגדלו ותרצי לתת להם עצה אחת טובה בנושא זוגיות, איזה עצה תתני?

"אני לא אתערב, אבל אוודא שהזוגיות נולדה מהסיבות הנכונות. כלל אצבע לדעתי הוא, שאם בן הזוג גורם לך להיות אדם טוב יותר אז כנראה את במקום הנכון. אם את רגועה, אם את מתנהלת פחות מאגו, אם יש בך נתינה ואת אדם טוב יותר במחיצתו זה כנראה האחד. כל זה נכתב בדם, לקח לי זמן להבין את זה".

 

אומנם עברו לא מעט שנים, אבל היום, בהסתכלות לאחור, היית משתתפת שוב ב"הישרדות"?


"ברחתי לשם. הייתי בזוגיות גהנום, אבא שלי חלה, רק רציתי לברוח. חשבתי בהתחלה שנוסעים לטיול בקריביים. רק בשטח למדתי על המשחק, הכל תוך כדי תנועה. זה ללא ספק אחד המהלכים הטובים שעשיתי בחיי. עשיתי ופעלתי על מנת לזוז ממקום לא טוב בחיים, הייתי אמיצה ואמרתי לעצמי שמקסימום לא יצליח ולא קרה שום דבר. אני לא מצטערת על זה ואולי עוד עשור אם הבן שלי יגיד לי בואי נצא יחד להישרדות הורים וילדים אני אלך בשמחה. זו חוויה מעצימה, מטורפת, מעלפת".

 

איך התמודדת עם תגובת על כך שיצאת ל"הישרדות" כשיש לך תינוק בן 7 חודשים?


"אני ממש לא פמיניסטית ועדיין מאמינה שנשים צריכות להגשים את עצמן. אני ברחתי להישרדות ובכלל לא הבנתי למה הפרצוף המופתע של כל אנשי ההפקה כשהם שמעו שיש לי תינוק בן 7 חודשים. באתי להם מהשמיים. הבן שלי לא זוכר כלום כמובן, אני זו שבכיתי בלילות ונקרעתי לגזרים שם. לא הפסקתי לחשוב מה הוא עושה ואם קר לו בלילה או יצאה שן. את הילד השארתי בידיים טובות. הוא היה זקוק לחום אהבה וטיפול ואת זה הוא קיבל. מהבחינה הזו הייתי ואני עדיין פורצת דרך עבור נשים שהן גם אימהות ובגדול - שכל אחד יעשה מה שבא לו ומה שעושה לו טוב."

 

עם אלו דילמות הוריות את מתמודדת? אם היית הולכת היום להדרכת הורים, איזה נושא היית מעלה?


"אני בעיקר חושבת על מה הילדים יעשו כשהם יהיו גדולים? אלו בני אדם הם יהיו? מאחלת להם להיות עצמאיים ולבחור נכון. זה מביא אותי היום לתת להם בעיקר כלים להסתדר בחיים ולעזור להם לפתח יכולות חברתיות, כי בחיים הכל זה עניין חברתי ויכולת חברתיות הן לדעתי מעל לכל. בעבר, כשנולדה דניאל התמודדתי עם העובדה שרועי פעם ראשונה אחרי 7 שנים כבר לא ילד יחיד, זה היה לא פשוט אבל התכוננתי ונערכתי לזה. כשהילדה שלי משתטחת בקניון, אני מתקדמת ולא מתייחסת. אחד המשפטים הטובים ששמעתי זה שאין הצגה בלי קהל וזה באמת עובד.

 

אני בכלל בעד הדרכת הורים. קיבלתי הדרכה אישית במשך שנתיים בגלל שלל דילמות וגם כי הילד שלי עם ADHD  ולמדתי לבחור את המלחמות, לוותר איפה שצריך, להבין אותו וזה דבר נפלא שמלמד לנתב את האנרגיות למקומות הנכונים.

 

אחרי 800 תוכניות בוקר עם פינה קבועה בנושא הורות אין לי דילמות מיוחדות. הטיפ שלי הוא - תעשו 800 תוכניות בוקר ויהיו לכם כל התשובות".