טרנד חדש: צילומי סיטר לתינוקות

פספסתם את צילומי הניו בורן כשהילדים היו בני כמה ימים? אל דאגה, עוד לא מאוחר. הכירו את הטרנד החדש: צילומי סיטר לתינוקות יושבים. וכן, זה חמוד בדיוק כמו שאתם חושבים

קרול צבי ויינר
קרול צבי ויינר | צילום: שרית צרפתי

לתינוקות של ימינו יש לו"ז צפוף כבר מרגע לידתם: התמונה הראשונה שלהם משוחררת לאוויר הפייסבוק כבר מחדר הלידה, אחר כך הם מדגמנים את האאוטפיט המושלם לתמונת השחרור בסלקל מבית החולים, ובהמשך עליהם לסור לסשן צילומי ניו בורן בסטודיו קר ומרוחק, רצוי בשבועיים הראשונים לחייהם, כשכל מה שמתחשק להם לעשות זה רק לישון, לישון, לישון.

 

אם גם אתם, כמו הורים רבים, החלטתם לוותר על התענוג, או סתם לא שמתם לב והופ... חלון ההזדמנויות עבר ולא הספקתם להצטלם, מסתבר כעת שעדיין לא מאוחר. עולם צילום התינוקות הולך ומתפתח ואפשרויות חדשות צצות. אחרי הניו בורן והסמאש-קייק, הגיע הזמן לפנות מקום לכוכב החדש בשכונה - צילומי הסיטר.

 

צילומי הניו בורן שרובנו מכירים מתבצעים כאשר התינוקות הם בגילאי חמישה עד עשרה ימים. אלו הימים הטובים ביותר, כאשר התינוקות עדיין בתנוחת רחם, גמישים ונינוחים וגם ישנים רוב שעות היום. צילומי הסיטר, לעומתם, מתבצעים כאשר התינוקות כבר גדלו קצת וכעת מסוגלים לשבת.זאת נישה מיוחדת וקסומה, שכן ניתן כבר לדבר ולצחוק עם הילד וכך להגיע להבעות פנים שונות ומעניינות. בגיל הזה הילד מתקשר ומשתף פעולה וכך גם ההורים וגם הילדים עוברים חוויה מסוג אחר, חד פעמית אך מתועדת לשנים.

אז איך מתבצעים הצילומים עצמם? ההורים מגיעים לסטודיו עם התינוק, ובוחרים מתוך מגוון האביזרים והתלבושות הייחודיים מה הכי נכון לצילום ולתינוק שלהם. אורך הצילומים הוא בין שעתיים לארבע שעות, כאשר בעצם הילד הוא זה שקובע את הקצב.

קרול צבי ויינר
קרול צבי ויינר | צילום: שרית צרפתי

מתכננים צילומי סיטר? קבלו כמה טיפים חשובים:

  • כדאי להגיע עם התינוק לצילומים כשהתינוק רגוע, לאחר אוכל ושינה.
  • כדאי להביא מהבית צעצועים שהתינוק אוהב, שיכולים למשוך את תשומת ליבו כשצריך.
  • רצוי לצלם צילומי Sitter בשלב התחלת הישיבה, כשהתינוק נתמך במשהו.
  • במהלך הצילומים רצוי שההורה יעמוד מאחורי הצלמת, על מנת שיוכל לסייע בהרגעת התינוק, הצחקה שלו וכו'.
  • באופן כללי, כאשר אנחנו מצלמים פעוטות וילדים קטנים, חשוב שהילד ישתף פעולה ברצון. במידה והילד לא נמצא במצב רוח מתאים - אין מה להעיר לו או לכעוס חלילה, כי זה יכבה אותו לגמרי.

· והדבר החשוב ביותר בצילומי תינוקות וילדים בכלל - חשוב לתת לילד להרגיש נינוח ורגוע. השתדלו לא להעיר לילדים תוך כדי על מאפיינים חיצוניים ותנו לצלם להגיע לתמונות הטובות ביותר בדרך שלו כי נינוחות, רוגע ונעימות הם המפתח לצילומים טבעיים, יפים ובלתי נשכחים.

 

הכותבת היא צלמת ובעלת סטודיו לצילום תינוקות בגדרה

 

 

קרול צבי ויינר
קרול צבי ויינר | צילום: שרית צרפתי