איך בוחרים שם לפי הנומרולוגיה?

עומדים ללדת ומתלבטים לגבי שם לתינוק? על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, אך אם תפנו לנומרולוגים, תשמעו דעות נחרצות. הם מאמינים, לדוגמא, שסיומת לה ונה פחות מומלצות. אלו שמות עם קשיים. אז איך בוחרים נכון?

איפור
איפור | צילום: שאטרסטוק

איך בוחרים שם מבין שלל האופציות? יש ברשת אינספור מאגרים, אתרים ופורומים, משמות טובים על פי הקבלה, הרבנים והתנ"ך, ועד שמות נדירים שיציבו את הילד/ה שלכם בראש רשימת ה"שם המקורי של השכבה". יש שמות שהם מחווה לאדם אהוב ונערץ ויש שמות שהם חיבור של שמות ההורים או המשך של שמות האחים (למשל שמות של מים לכל ילדים המשפחה - יובל, גל, אדוה, אגם, או שמות של צמחים וכדומה). יש שמות רטרו (אלישע, עמליה) ויש שמות חדשניים ואף עתידניים. חוץ מחיבה אישית, הסכמה בין בני הזוג וחיבור לתינוק שזה עתה נולד, יש שיטות עזר שונות. אחת מהן היא נומרולוגיה, הלוקחת בחשבון את מועד הלידה הספציפי.

 

"את שם התינוק בוחרים ההורים ומעבירים במקרים רבים לנומרולוגית, או לרב העוסק בנומרולוגיה, הבודקים האם יש התאמה בין השם לתאריך הלידה", מסבירה שרית בירן, נומרולוגית, יועצת ומאמנת להעצמה וחשיבה חיובית, "ייתכן שהשם הנבחר על ידי ההורים מדויק ומתאים לתאריך הלידה, אך ייתכן גם שאינו מתאים וצריך יהיה לבחור בשם אחר, ובזכות בדיקה זאת ינצלו חייו של הילד מטלטלות וקונפליקטים ויהיו לו חיים מלאים בסיפוק והגשמת ייעוד. תכונות האופי של הנולד והתרחישים של חייו טמונים בתאריך הלידה שלו: יום לידה מעיד איזה טיפוס הוא ומה האופי הפנימי שלו, ומספר ייעוד (חיבור וצמצום של התאריך במלואו ) מסמל את האופק של האדם, מספר הגורל ומה מתאים לו, ולכן אפשר מראש לחזק אותו על ידי שם, היוצר הרמוניה עם תאריך הלידה שלו".

 

איפור
איפור | צילום: שאטרסטוק

מה לגבי שם של אדם שנפטר לתינוק שזה עתה נולד?

"אני לא ממליצה אבל גם לא שוללת וכל שם כזה שיינתן לתינוק צריך להיבחר בהתאם לסיטואציה ולנסיבות וכמובן לפי התאמה והרמוניה עם תאריך הלידה. בכל מקרה לא רצוי לתת שם של זכר שנפטר בגיל צעיר או ממחלה", אומרת בירן.

 

ד"ר מרץ אומרת שמדובר בעניין תלוי תרבות: "בתרבויות ובחברות רבות נהוג להשתמש בשם להנצחה של אדם שנפטר. יש כאלו המסתייגים מהנוהג ובעיקר באם מדובר באדם שנפטר צעיר או בנסיבות טרגיות. קריאה בשם המנציח אדם משמעותי יכולה לעורר זיכרונות טובים כמו גם כואבים. חשוב כשקוראים לילד/ה על שם אדם שנפטר לעשות הפרדה ולאפשר לילד לגדול ללא צלו של הדמות עליו הוא נקרא".

 

מה לגבי שם של בן לבת ולהיפך?

"רצוי להיות שקולים ומחושבים במקרה של שם שהוא יוניסקס לבת, כי יכולות להיווצר אצלה אנרגיות מסוימות. בכל מקרה בשלב מסוים בחיים אם רוצים אפשר תמיד להוסיף שם פרטי נוסף לאיזון. רצוי לא להחליף שם לאחר שהוענק, אלא במקרים קיצוניים. תמיד עדיף להוסיף על השם שכבר יש", מסבירה בירן את משנתה.

 

האם יש שמות 'קצרים' מדי?

"לכל אות בשם יש משמעות ומומלץ מאד לבחור שם של שלוש אותיות ומעלה. ככל שיש יותר אותיות בשם - יש יותר כוח לעשות דברים. יוצאי דופן הם השמות גד, שי וטל להם יש קונוטציה טובה", היא אומרת.

 

האם יש שמות לא טובים/ נכונים לתינוק?

"סיומת לה ונה פחות מומלצים. אלו שמות עם קשיים. כל תשע שנים יש להם משברים ארוכים - לכן מומלץ לבעלות שמות כמו דנה, דניאלה ולנה לעסוק בטיפול באנשים כדי לאזן את עצמן. הילה זה שם מעכב כי ה' בהתחלה ובסוף יוצרת סחרור ויכולה להציף מדי את הילדה. שמות שמתחילים בא' ומסתיימים בת' כמו אורית -  יעברו עליות וירידות קיצוניות בחיים. חשוב לציין שאדם מתנהל בכל מקום לפי השם שקוראים לו בפועל. אם הוא קיבל בלידתו את השם דן - שזה 9 ויקראו לו דני שזה 1 הוא יתנהל כמו 1", אומרת בירן לסיום ומפיחה תקווה בכינויים ושמות חיבה.